Translate

13 de marzo de 2017

Escac i mat en dues jugades


Ho deixaré en l’anglès original perquè no hi haja cap dubte sobre qui menteix: ‘Attributing the overall and direct responsibility for the execution of the Constitutional Court’s decision to the Court itself should be reconsidered in order to promote the perception of the Court as a neutral arbiter, as judge of the laws.’ I ara la traducció: ‘L’atribució directa i general de la responsabilitat sobre l’execució de les decisions del Tribunal Constitucional al mateix tribunal hauria de ser reconsiderada, per tal de promoure la percepció del tribunal com a àrbitre neutral, com a jutge de les lleis.’

No cal saber gaire anglès per a entendre que ‘should be reconsidered’ (‘hauria de ser reconsiderada’) és una amonestació. Perquè no cal que reconsideres res si és correcte. Quan algú et diu que reconsideres això que fas, tothom entén que t’avisen que t’equivoques. El govern espanyol i les seues comparses polítiques i mediàtiques poden dir el que vulguen sobre l’opinió de la Comissió Venècia del Consell d’Europa, però la realitat és escrita, negre sobre blanc, i és molt important.
Aquest cap de setmana, doncs, ha cristal·litzat una cosa que tots sabíem que passaria un dia o altre: Espanya ha vist que la seua realitat autoritària es despullava davant els socis europeus. L’erdoganització de la política espanyola és massa visible per a amagar-la. I, per més poder que tinguen i més pressió que facen, al final les coses acaben eixint a la llum pública. Els qui fa uns quants mesos es reien de nosaltres afirmant que vagaríem sols per l’espai interstel·lar són els qui avui s’han d’agafar-se com a un clau roent a frases secundàries per fer veure –per provar de fer veure– que en realitat no els renyen. A la Comissió de Venècia li han demanat si la reforma del Constitucional espanyol és correcta i no si cal obeir les lleis. És clar que diu que cal obeir les lleis: què podria dir sinó? Però la resposta sobre allò que li pregunten és dura i consistent: això que fa Espanya és ‘únic’ (no ho fem els europeus) i Espanya hauria de reconsiderar-ho perquè fa mal al sistema democràtic.

En aquest context, si la resposta espanyola, a més, consisteix a amenaçar-nos amb l’estat d’excepció (i Pere Cardús ja us explica en un article avui com és poc factible aquesta amenaça), doncs encara millor. Perquè d’aquesta manera tenim la pilota al lloc que volíem: Espanya defensant-se a crits, a còpia de fer pressió sobre uns socis cada dia més farts de la prepotència que exhibeix, i nosaltres limitant-nos a explicar que això, això que ara veuen, és el nostre pa de cada dia. I que ens en volem separar exactament perquè aquesta arbitrarietat i aquest autoritarisme, els hem haguts de suportar cada dia des de fa anys. Ensenyar amb l’experiència diuen que és la millor opció.

Supose que amb aquesta amenaça pretenen fer-nos més por, ara que ja han vist que no en tenim gaire, però sembla mentida que no s’adonen que l’escalada que han començat a anunciar aquest cap de setmana només pot dur a tres coses, i que totes tres ens afavoreixen.1. Duu pràcticament a obligar els autodeterministes a fer pinya contra la repressió i, doncs, a fer costat als independentistes i a aclarir espais als seus entorns.
2- Duu a prendre mesures que no suscitaran l’oposició tan sols de la majoria dels catalans, sinó també de 100 diputats dels 350 del congrés espanyol (una imatge que serà molt important a l’exterior).

3. Duu a adoptar mesures extremes que no estan en condicions d’executar. Perquè ara que finalment han entès que l’article 155 és inservible, ja ens diuen que podrien ordenar l’estat d’excepció. I la pregunta clau és com el farien efectiu si no tenen prou recursos?
Com deveu recordar, he dit sovint que la cosa que em preocupava més era que una volta proclamada la independència, i com a pas previ indispensable per al reconeixement, el parlament i el govern havien de demostrar a la societat internacional que eren el govern efectiu del país. Doncs bé, si Espanya declara l’estat d’excepció, però és inexistent perquè no el compleix ningú, potser tot serà tan senzill com fer la demostració a l’inrevés, és a dir, ensenyar a la comunitat internacional que és el govern d’Espanya el que ja no és el govern efectiu de Catalunya. Escac i mat en dues jugades.

[Bon dia] –El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, representarà oficialment el primer ministre de Txèquia, Bohuslav Sobotka, en el segon dia de la cimera de caps d’estat i de govern de la UE. Sobotka no podrà participar-hi i per això ha demanat al seu col·lega eslovac que el represente. Un parell de dècades després de la separació dels dos estats i la dissolució de Txecoslovàquia, hi ha poques situacions com aquesta que puguen demostrar que s’està millor manant cadascú a casa i fent-se favors, d’amic, cada volta que toque.

–Per entendre la preocupant crisi entre Turquia, els Països Baixos i França us recomane aquest informe de Le Monde. Si cerqueu una font independent turca, de la qual us podeu fiar, us recomane els valents amics de bianet.org, que, a més de l’edició en turc, en mantenen una en kurd i una en anglès.
–Ahir vaig publicar aquesta entrevista amb el cap del Partit Quebequès, Jean François Lisée, que avui podeu trobar també en anglès, en la nostra edició global. Al seu país Lisée ha fet aquesta entrevista a La Presse, el diari on treballava. Hi diu que ha après molt de la seua visita al nostre país i esmenta específicament la idea de tenir un full de ruta que propicie una unitat d’acció entre els partits independentistes (que allà també són tres). Està bé que des de fora ens recorden els encerts.

Anàlisi sobre les raons i les conseqüències d'activar l'article 116 de la constitució espanyola


La desesperació i la impotència de l’estat espanyol amb motiu del procés de Catalunya cap a la independència s’ha palesat d’una manera més evident aquests últims dies. En veient que els camins emprats fins avui no donen el resultat desitjat, el govern espanyol ha arribat a expressar davant la Comissió de Venècia del Consell d’Europa la possibilitat de declarar els estats d’alarma, excepció o setge a Catalunya. Són un camí emparat per l’article 116 de la constitució espanyola que el govern es reserva si la suspensió de les atribucions de l’autogovern (article 155) esdevé insuficient. Tanmateix, aquests camins són absolutament contraris a l’exigència feta aquest cap de setmana per la Comissió de Venècia sobre els poders excepcionals que l’estat espanyol atribueix al Tribunal Constitucional.

De les vies ‘suaus’ a les ‘contundents’
El govern espanyol ha activat aquests últims anys tots els mecanismes polítics i legals ‘suaus’ que tenia a l’abast. L’estratègia de la por va ser el primer pas. Però va demostrar-se clarament ineficaç. A continuació, van començar les amenaces de tota mena (l’expulsió de la UE, la liquidació de les pensions, el ‘corralito’, la fuga de les inversions i de les grans empreses, etc.). Però tampoc no va funcionar. Després van començar els procediments judicials: les suspensions fulminants de lleis i decrets pel TC, les denúncies contra els responsables del 9-N, els procediments contra els batlles per les mocions i per les banderes… Tot això tampoc no ha impedit l’avenç del procés cap a la independència. Finalment, són ben a punt les inhabilitacions d’Homs, Mas, Ortega i Rigau. Caldrà veure quin càstig apliquen a Carme Forcadell. Però la via penal contra aquests dirigents encara carrega de més raons i simpaties el moviment independentista.

L’estat viu amb una clara sensació d’impotència la imminent convocatòria del referèndum vinculant, perquè és una expressió clarament democràtica i pacífica. L’ús dels mecanismes ‘contundents’ prevists en la legislació espanyola són ara l’últim recurs. Però impliquen alhora un risc molt gran per a l’estat, perquè transiten un camí de no-retorn i amb ben poques possibilitats d’èxit en un context de combat democràtic en ple segle XXI. Si fins ara s’apel·lava a l’activació de l’article 155 de la constitució com la mesura més forta i definitiva, sembla que el govern espanyol veu a venir que seria una mesura ineficaç o insuficient i que caldria acompanyar-la de la declaració d’estat d’excepció.

Greu perjudici als drets fonamentals
La declaració de l’estat d’excepció és una via extrema regulada per la llei orgànica 4/1981 dels estats d’alarma, excepció i setge. Segons la constitució espanyola, se’n preveu l’aplicació ‘quan el lliure exercici dels drets i llibertats, el funcionament normal de les institucions democràtiques i el dels serveis públics essencials siguin greument alterats’. La llei considera que és procedent ‘quan unes circumstàncies extraordinàries facin impossible el manteniment de la normalitat mitjançant els poders ordinaris de les autoritats competents’.

L’estat d’excepció afecta greument els drets fonamentals. Preveu detencions fins de deu dies i escorcolls a domicilis sense ordre judicial prèvia. També preveu la suspensió del secret de les comunicacions i de la lliure circulació i residència; la suspensió de publicacions, emissions de ràdio i televisió i projeccions de cinema i teatre; la prohibició de reunió i manifestació i de vaga. L’autoritat governativa pot ordenar la intervenció d’indústries o comerços que puguin motivar l’alteració de l’ordre públic i pot ordenar el tancament provisional de sales d’espectacles, establiments de begudes i locals de característiques similars.

Actuació contra funcionaris sense ordre judicial
A més, el govern pot ordenar ‘les mesures necessàries de vigilància i protecció d’edificacions, instal·lacions, obres, serveis públics i indústries o explotacions de qualsevol gènere’. En aquest sentit, pot emplaçar ‘llocs armats en els punts més apropiats per a assegurar la vigilància’. Per una altra banda, la llei diu que ‘si cap funcionari o personal al servei d’una administració pública o entitat o institut de caràcter públic o oficial afavoreix amb la seva conducta l’actuació dels elements pertorbadors de l’ordre, l’autoritat governativa el pot suspendre en l’exercici del seu càrrec, passar el tant de culpa al jutge competent i notificar-ho al superior jeràrquic als efectes de l’expedient disciplinari oportú’.

Seixanta dies i prou
L’estat d’excepció pot ser declarat pel govern espanyol mitjançant un decret del consell de ministres prèvia autorització del congrés. Té una durada de trenta dies que es pot prorrogar trenta dies més amb el permís exprés del congrés. Un cop superat aquest màxim de seixanta dies, l’estat d’excepció s’hauria de suspendre. Aleshores, el dubte raonable és què faria el govern espanyol quan, una vegada superat aquest període, l’independentisme continués avançant cap al seu objectiu polític per vies pacífiques i democràtiques.

Un pas més enllà
En un grau més alt, hi trobem l’estat de setge, que es pot declarar ‘quan es produeixi o amenaci de produir-se una insurrecció o acte de força contra la sobirania o independència d’Espanya i la seva integritat territorial’. La constitució espanyola preveu que l’estat de setge sigui declarat per la majoria absoluta del congrés a proposta del govern. I el congrés en determina l’àmbit territorial, la durada i les condicions.
És ‘l’última ràtio del sistema, només aplicable quan s’estimi la insuficiència d’uns altres mitjans’, diu la llei. Preveu les mateixes suspensions i restriccions de drets fonamentals que l’estat d’excepció, afegint-hi la ‘militarització de la situació d’anormalitat’. En aquest cas, a més, la llei fa referència a ‘la missió que l’article 8.1 de la constitució atribueix a les forces armades’ (‘garantir la sobirania i independència d’Espanya, defensar la seva integritat territorial i l’ordenament jurídic’).
Una mesura ‘discutible però no impensable’
L’estat d’excepció i l’estat de setge són mesures extremes que van ser analitzades pel Consell Assessor per a la Transició Nacional (CATN) en el supòsit de la declaració d’independència. Els experts del govern van considerar que era discutible però no impensable que una declaració d’independència pogués constituir un supòsit de fet que justifiqués la declaració d’un estat d’excepció. Perquè caldria fer una interpretació forçada dels efectes d’una DUI per considerar que alteraria greument el normal funcionament de les institucions.
Per una altra banda, l’estat de setge es podria aplicar en cas d’insurrecció o acte de força contra la sobirania o independència d’Espanya, contra la integritat territorial o contra l’ordenament constitucional que no pogués resoldre’s per cap més mitjà. Segons el CATN, com que la declaració d’independència per si sola no és pas cap insurrecció ni cap acte de força, sinó una actuació vinculada a un principi profundament democràtic, l’aplicació de l’estat de setge demanaria una interpretació molt forçada de la llei orgànica que el regula.

¿CON QUÉ DERECHO EL PAÍS QUE MÁS HA VIOLENTADO LOS DDHH DESDE HACE 200 AÑOS, SE PERMITE EL LUJO DE ACUSAR OTRAS NACIONES?

¿CON QUÉ DERECHO EL PAÍS QUE MÁS HA VIOLENTADO LOS DDHH DESDE HACE 200 AÑOS, SE PERMITE EL LUJO DE ACUSAR OTRAS NACIONES?

CHINA DENUNCIA A EE.UU. POR VIOLACIÓN PERMANENTE DE LOS DDHH

China publicó hoy viernes un informe sobre la situación de los derechos humanos en Estados Unidos.

El documento, titulado “El Registro de los Derechos Humanos en Estados Unidos en 2014”, fue divulgado por la Oficina de Información del Consejo de Estado de China (gabinete) en respuesta a los Informes por Países sobre Prácticas de Derechos Humanos para 2014 que emitió el 25 de junio el Departamento de Estado de EEUU.

El documento chino señaló que la parte estadounidense hizo comentarios sobre la situación de los derechos humanos en muchos países, sin siquiera mostrar un mínimo de arrepentimiento o de intención de enmendar su propio terrible registro en materia de derechos humanos.

“Abundantes hechos muestran que en 2014 EEUU, defensor autoproclamado de los derechos humanos, no experimentó ninguna mejora en sus cuestiones de derechos humanos y, por la contra, registró numerosos nuevos problemas“, apunta el informe.

Al tiempo que la situación de los derechos humanos en Estados Unidos se volvía cada vez más grave, violó los derechos humanos en otros países de una manera más descarada y recibió más “tarjetas rojas” en el campo de los derechos humanos internacionales, de acuerdo con el documento.

INFORME CHINO SOBRE DDHH DENUNCIA LA DISCRIMINACIÓN RACIAL EN LOS EE.UU.

LAS CADENAS ESPAÑOLAS DE TV NO COMENTAN ESTA DENUNCIA. ES NOTORIO QUE EL EMBAJADA DE EE.UU. EN ESPAÑA TIENE DOMESTICADAS A ESAS PLATAFORMAS… Y A LA PRÁCTICA TOTALIDAD DE LOS PARTIDOS POLÍTICOS

INFORME CHINO SOBRE DDHH DENUNCIA LA DISCRIMINACIÓN RACIAL EN LOS EE.UU.

Las relaciones étnicas en los Estados Unidos de Norteamérica continuaron deteriorándose en 2016, de acuerdo con el informe publicado el pasado jueves por el gobierno de China, referido a la insostenible situación de los DDHH en aquel imperio.

El documento, que ya se ha comentado nuestro blog, titulado “Informe sobre los Derechos Humanos en Estados Unidos, 2016“, publicado por la Oficina de Información del Consejo de Estado, señala los imparables incidentes en los que ciudadanos estadounidenses de ascendencia africana fueron tiroteados por policías blancos.

La discriminación racial influyó de forma decisiva en el terreno de la justicia y la aplicación de las leyes, dice el texto, que también subraya que hubo sistemáticos tratos diferenciados entre miembros de etnias minoritarias y la población blanca, también en materia de empleo e salarios.

De igual manera, las personas incluidas en esas minorías étnicas sufrieron todo tipo de trato discriminatorio en los ambientes escolar y comunitario.

En su sitio web, el diario USA Today informó el 14 de julio de 2016 que una encuesta había demostrado que el 52% de los ciudadanos/as estadounidensesopinan que el racismo contra la población negra era un problema “extremadamente” o “muy” grave.

En total, el 69% de los interrogados en otro sondeo afirmó que las relaciones raciales en Estados Unidos eran generalmente malas.

Seis de cada diez personas consultadas opinaron que las relaciones raciales estaban empeorando, frente a un 38% que respondió de la misma forma un año atrás.

Un reportaje sobre los miles de tiroteos protagonizados por policías en 2015, publicado por el diario The Washington Post ensu página de Internet, reveló que los ciudadanos de etnia afroamericana tenían 2,5 veces la probabilidad de ser asesinados a balazos por la policía, que sus compatriotas de piel clara y que desarmados, eran cinco veces más propensos a ser muertos por policías que los blancos.

La diferencia salarial entre negros y blancos fue la peor en casi cuatro décadas, prosigue el documento, que también señala que los musulmanes son objeto de una creciente discriminación en Estados Unidos.

CLIQUEA SOBRE LA IMAGEN PARA VISITAR LA WEB QUE RECOGE LOS ASESINATOS DE LA POLICÍA EN EE,UU.

El texto, elaborado por esa Oficina de Información china, subraya que la discriminación racial se ha condenado con rotundidad en Naciones Unidasen varias ocasiones, sin que el gobierno estadounidense haya tomado alguna medida.

Tras realizar investigaciones en todo Estados Unidos, entre el 9 y el 29 de enero de 2016, el Grupo de Expertos sobre las Personas de Ascendencia Africana del Consejo de Derechos Humanosde la organización, manifestó su seria preocupación por los asesinatos policiales, la presencia de uniformados en las escuelas, la impunidad de los agentes que actúan violentamente contra la comunidad afroamericana y losprejuicios raciales en el sistema judicial, así como por elencarcelamiento masivo y la criminalización de la pobreza,que afecta de forma desproporcionada a los ciudadanos estadounidenses de las minorías étnicas.

NOTA.- Más datos sobre ellamentable estado de los DDHH humanos en EE.UU. recogidos en ese exhaustivo informe, que hacen referencia a la violación de los derechos políticos de las comunidades negras y la vulneración de esos mismos principios fuera del territorio estadounidense, pero perpetrada en otros paísespor autoridades yanquis, los puedes leer en:

http://spanish.peopledaily.com.cn/n3/2017/0310/c31621-9188406.html

http://spanish.peopledaily.com.cn/n3/2017/0310/c31621-9188423.html

CHINA HUMILLA A EE.UU. PUBLICANDO UN INFORME SOBRE LA SITUACIÓN DE LOS DDHH EN EL IMPERIO

CHINA DEJA EN EVIDENCIA A EE.UU., EL MAYOR VIOLADOR DE LOS DDHH FUERA Y DENTRO DE SUS FRONTERAS Y A LA AGENCIA AMNISTÍA INTERNACIONAL, MAMPORRERA DE LAS BESTIALIDADES DEL IMPERIO

CHINA HUMILLA A EE.UU. PUBLICANDO UN INFORME SOBRE LA SITUACIÓN DE LOS DDHH EN EL IMPERIO

China ha constatado un empeoramiento de la situación en materia de derechos humanos en EE.UU., del que ha dado cuenta con un nuevo informe. 

Pekín responde así un reciente estudio de Washington sobre este problema a lo largo y ancho del mundo.

“Hechos concretos reflejan un empeoramiento significativo en aspectos clave de la situación de los derechos humanos en EE.UU. en 2016”, reza el documento.

El informe señala que el año pasado se registraron con frecuencia crímenes con el uso de armas de fuego y un elevado número de víctimas.

El documento denuncia también la creciente estratificación social, la agudización del problema de racismo y la falta de avances en la protección de las mujeres, niños y ancianos.

“EE.UU. ha acusado reiteradamente a otros países de violar los derechos humanos cuando simultáneamente asesina a ciudadanos inocentes”, se recalca en el documento, que menciona que entre 4.600 y 6.100 muertes civiles se produjeron en bombardeos estadounidenses en Siria e Irak entre agosto de 2014 y diciembre de 2016.

Asimismo, el informe chino critica a EE.UU. por negarse a aprobar convenios internacionales sobre derechos humanos y rechazar proyectos de resolución sobre el asunto presentados en la ONU.

LAS CADENAS ESPAÑOLAS DE TV NO COMENTAN ESTA DENUNCIA. ES NOTORIO QUE EL EMBAJADA DE EE.UU. EN ESPAÑA TIENE DOMESTICADAS A ESAS PLATAFORMAS… Y A LA PRÁCTICA TOTALIDAD DE LOS PARTIDOS POLÍTICOS

INFORME CHINO SOBRE DDHH DENUNCIA LA DISCRIMINACIÓN RACIAL EN LOS EE.UU.

Las relaciones étnicas en los Estados Unidos de Norteamérica continuaron deteriorándose en 2016, de acuerdo con el informe publicado el pasado jueves por el gobierno de China, referido a la insostenible situación de los DDHH en aquel imperio.

El documento, que ya se ha comentado nuestro blog, titulado “Informe sobre los Derechos Humanos en Estados Unidos, 2016“, publicado por la Oficina de Información del Consejo de Estado, señala los imparables incidentes en los que ciudadanos estadounidenses de ascendencia africana fueron tiroteados por policías blancos.

La discriminación racial influyó de forma decisiva en el terreno de la justicia y la aplicación de las leyes, dice el texto, que también subraya que hubo sistemáticos tratos diferenciados entre miembros de etnias minoritarias y la población blanca, también en materia de empleo e salarios.

De igual manera, las personas incluidas en esas minorías étnicas sufrieron todo tipo de trato discriminatorio en los ambientes escolar y comunitario.

En su sitio web, el diario USA Today informó el 14 de julio de 2016 que una encuesta había demostrado que el 52% de los ciudadanos/as estadounidensesopinan que el racismo contra la población negra era un problema “extremadamente” o “muy” grave.

En total, el 69% de los interrogados en otro sondeo afirmó que las relaciones raciales en Estados Unidos eran generalmente malas.

Seis de cada diez personas consultadas opinaron que las relaciones raciales estaban empeorando, frente a un 38% que respondió de la misma forma un año atrás.

Un reportaje sobre los miles de tiroteos protagonizados por policías en 2015, publicado por el diario The Washington Post ensu página de Internet, reveló que los ciudadanos de etnia afroamericana tenían 2,5 veces la probabilidad de ser asesinados a balazos por la policía, que sus compatriotas de piel clara y que desarmados, eran cinco veces más propensos a ser muertos por policías que los blancos.

La diferencia salarial entre negros y blancos fue la peor en casi cuatro décadas, prosigue el documento, que también señala que los musulmanes son objeto de una creciente discriminación en Estados Unidos.

CLIQUEA SOBRE LA IMAGEN PARA VISITAR LA WEB QUE RECOGE LOS ASESINATOS DE LA POLICÍA EN EE,UU.

El texto, elaborado por esa Oficina de Información china, subraya que la discriminación racial se ha condenado con rotundidad en Naciones Unidasen varias ocasiones, sin que el gobierno estadounidense haya tomado alguna medida.

Tras realizar investigaciones en todo Estados Unidos, entre el 9 y el 29 de enero de 2016, el Grupo de Expertos sobre las Personas de Ascendencia Africana del Consejo de Derechos Humanosde la organización, manifestó su seria preocupación por los asesinatos policiales, la presencia de uniformados en las escuelas, la impunidad de los agentes que actúan violentamente contra la comunidad afroamericana y losprejuicios raciales en el sistema judicial, así como por elencarcelamiento masivo y la criminalización de la pobreza,que afecta de forma desproporcionada a los ciudadanos estadounidenses de las minorías étnicas.

NOTA.- Más datos sobre ellamentable estado de los DDHH humanos en EE.UU. recogidos en ese exhaustivo informe, que hacen referencia a la violación de los derechos políticos de las comunidades negras y la vulneración de esos mismos principios fuera del territorio estadounidense, pero perpetrada en otros paísespor autoridades yanquis, los puedes leer en:

http://spanish.peopledaily.com.cn/n3/2017/0310/c31621-9188406.html

http://spanish.peopledaily.com.cn/n3/2017/0310/c31621-9188423.html

Erdogan: "Los Países Bajos actuaron como una república bananera y no como un Estado de la UE

Erdogan: "Los Países Bajos actuaron como una república bananera y no como un Estado de la UE" - RT

"Los Países Bajos actuaron como una república bananera y no como un Estado de la UE", ha afirmado este domíngo el presidente turco, Recep Tayyip Erdogan después de que este fin de semana se estallara un gran escándalo diplomático entre estos dos países miembros de la OTAN, informa la agencia Anadolu.

Además, Erdogan ha hecho un llamamiento este domingo a los organismos internacionales para que impongan sanciones a Países Bajos, según Reuters.

De este modo el mandatario turco sigue alimentando la crisis diplomática entre Ankara y Amsterdam, después de que losPaíses Bajos no permitieran aterrizar en el país al canciller turco, Mevlut Cavusoglu, que tenía planeado viajar a Róterdameste sábado para dirigirse a los turcos con doble ciudadanía en aquella ciudad en el marco de su campaña de apoyo al referendo sobre la reforma constitucional que se celebrará el 16 de abril.

Tras la medida deAmsterdam Erdogan arremetió contra los Países Bajos, tachando a sus autoridades de "restos de los nazis y fascistas" y amenazó con tomar represalias contra las autoridades neerlandesas.

Asimismo, horas después de la cancelación del vuelo deCavusoglu la ministra de Familia y Política Social de Turquía, Fatma Betul Sayan Kaya, que en aquel momento se encontraba enAlemania, decidió viajar al consulado de su país enRóterdam por tierra, si bien también halló obstáculos en su camino por parte de la Policía neerlandesa.

RT

¿Por qué Erdogan no se muerde la lengua ante Europa?

Sergei IlnitskyReuters

"Son nazis y fascistas" ¿Por qué Erdogan no se muerde la lengua ante Europa?

En medio del intenso fuego cruzado de acusaciones entre Países Bajos y Turquía, el presidente turco ha calificado a las autoridades del país europeo de "nazis y fascistas", porque —argumentó Recep Tayyip Erdogan este domingo en plena escalada del conflicto— solo este tipo de regímenes prohíben la llegada de los cancilleres de otros países, informaAP.
Al igual que ya hiciera Alemania, los Países Bajos prohibieron a los residentes turcos convocar manifestaciones a favor del referéndum sobre la reforma constitucional en Turquía que tendrá lugar este mes de abril.
Ankara quiere convencer a sus ciudadanos de que voten a favor de que el país se convierta en una república presidencial y deje de ser parlamentaria, como ahora. 
Con este fin envió a sus altos cargos a los países europeos que albergan las mayores comunidades turcas para reunirse con ellas.
Este sábado Ámsterdam prohibió aterrizar al avión del ministro de Exteriores turco, Mevlut Cavusoglu, que se dirigía a la manifestación prevista en Róterdam, lo que desató la ira de Erdogan. 
El presidente de Plataforma para diálogo de Rusia y Tuquía, Ajmed Ajmédov, explicó a la radio BFM, que el presidente turco es fiel a su estilo cuando estos días reacciona a todo "de manera muy agresiva y brusca".
"La agresión siempre ha sido parte de sus compañas electorales", a través de ella Erdogan "siempre ha logrado a consolidar su electorado", y el referendo previsto para este 16 de abril no es una excepción, opina el experto. 
Sin embargo, lo más probable es que el presidente turco "se calme" después, ya que "todo el mundo está cansado de sus declaraciones agresivas que no se apoyan en acciones", cree Ajmédov.
RT

Entrada destacada

PROYECTO EVACUACIÓN MUNDIAL POR EL COMANDO ASHTAR

SOY IBA OLODUMARE, CONOCIDO POR VOSOTROS COMO VUESTRO DIOS  Os digo hijos míos que el final de estos tiempos se aproximan.  Ningú...