Translate

15 de enero de 2016

Estafes de les companyies telefoniques

Les telefòniques inclouen televisió de pagament no desitjada en els seus "tot inclòs" Un de cada cinc llars espanyoles ja té contractat un 'tot inclòs' de telefonia, Internet i televisió. En molts casos, els consumidors són passats sense el seu consentiment a aquesta modalitat i es troben amb factures en les que els cobren serveis que mai van sol·licitar expressament.
El percentatge de llars espanyoles que contracten paquets quíntuples de telecomunicacions (que suposen la contractació conjunta per un preu fix al mes de serveis de televisió de pagament, telefonia fixa, telefonia mòbil, banda ampla fixa i banda ampla mòbil) s'ha multiplicat per més de 3 l'any passat. Un de cada cinc llars ja té el 'tot inclòs' telefònic en la seva llar, una sopa de serveis tecnològics que en no poques ocasions està originant maldecaps autèntics als consumidors. El sector de la telefonia és, juntament amb el dels serveis financers, el que més reclamacions està originant en els serveis d'atenció al consumidor d'entitats públiques, oficines d'informació i associacions de consumidors. Els problemes, incorreccions i conflictes relacionats amb la facturació dels serveis telefònics són els més reclamats pels consumidors, que veuen com qualsevol excusa, qualsevol detall serveix perquè les telefòniques, totes sense excepció, apliquin recàrrecs en els seus rebuts a costa de la butxaca de els consumidors. Cinc serveis, una única factura Una situació que es va agreujant a mesura que els avenços tecnològics modifiquen les ofertes que els operadors llancen al mercat. L'últim, el que Competència denomina "paquets quíntuples", que no són altra cosa que la inclusió en el mateix servei, la mateixa factura ia través del mateix operador del telèfon fix, el mòbil, l'ADSL al domicili, l'internet mòbil i la televisió amb canals de pagament. Cinc conceptes diferents que introdueixen múltiples possibilitats i línies en la factura mensual. Cinc possibilitats diferents per generar problemes en la factura. La major part d'aquests paquets quíntuples parteixen de l'adaptació de paquets anteriors en què no s'incloïen tots els serveis. En no pocs casos els consumidors són traslladats a aquests nous contractes sense el seu consentiment, amb modificacions unilaterals de contractes i factures de les que els clients s'assabenten quan reben el càrrec. És el desagradable moment en què cal enfrontar-se al servei d'atenció al client de la telefònica en qüestió i reclamar; tot aquell servei no sol·licitat pel consumidor no pot ser prestat i cobrat per l'empresa. Paquets invisibles El problema és que hi ha moltes ocasions en què aquests canvis en les condicions de contractació es deriven d'algun servei que sí sol·licita el consumidor, però que l'obliga a contractar altres que no vol. Passa sovint amb els canvis en les condicions de connexió a Internet, l'ample de banda de l'ADSL o l'Internet mòbil, que implica en moltes ocasions l'obligació de contractar serveis de televisió de pagament o altres opcions que encareixen la factura més del que requereix . Aquestes pràctiques al final el que impliquen és un 'matrimoni obligat' amb l'operadora que, com a màxim, ofereix un descompte amb què fer callar les queixes del consumidor. A partir d'aquest moment, és fonamental vigilar mensualment l'evolució de la factura, quin període tenen aquests descomptes, i sota quins criteris s'estableixen les factures (quin concepte es cobra) per ser sempre conscients del que estem pagant i veure quines possibles modificacions unilaterals imposa l'empresa. Sempre estan a la que salta: noves línies no requerides, materials no sol·licitats, terminals avariats sense garant

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta

Entrada destacada

PROYECTO EVACUACIÓN MUNDIAL POR EL COMANDO ASHTAR

SOY IBA OLODUMARE, CONOCIDO POR VOSOTROS COMO VUESTRO DIOS  Os digo hijos míos que el final de estos tiempos se aproximan.  Ningú...