- El conseller Rull confirma l’aposta del Govern per implantar una taxa semblant a la que s’aplica a Suïssa i Àustria
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va reiterar ahir a Mataró la seva predisposició a eradicar els peatges de les autopistes catalanes, especialment el de la C-32 al Maresme. Sobre la concessió del peatge de l’autopista més antiga de l’ Estat, va reiterar que la voluntat de l’administració catalana és no renovar les concessions amb Abertis i, en lloc seu, instaurar un nou sistema de pagament que a Europa es coneix com l’eurovinyeta. Es tracta d’una taxa aplicada als vehicles que circulen per les vies ràpides, que s’identifiquen amb un adhesiu i que, segons el conseller, funciona amb èxit en països com Suïssa i Àustria.
La voluntat de l’administració catalana continua sent no renovar les concessions de les autopistes de pagament. “Desapareixeran les barreres de peatges” tal com estan concebudes ara, va avançar Josep Rull. “Cal avançar cap a un model innovador” que permeti posr fi al greuge que suposa el pagament dels peatges a Catalunya respecte a la resta de l’ Estat. En aquest sentit, el conseller va reconèixer que altres administracions autonòmiques, com Navarra i el País Basc, disposen d’un estatus legal que els permet prendre un tipus de decisions que a Catalunya no són possibles per la dependència legislativa de l’ Estat espanyol.
D’altra banda, el conseller va lloar la lluita ciutadana del Maresme contra els peatges i va garantir que el seu departament està elaborant el pla de mobilitat de la comarca, un diagnòstic previ a la planificació definitiva per situar en un nou context les principals artèries viàries de la comarca, com l’N-II i l’autopista C-32. No obstant això, per impulsar-lo caldrà l’acord unànime de les forces polítiques que lideren la comarca: PDC, ERC i PSC.
© La Vanguardia Ediciones Todos los derechos reservados
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va reiterar ahir a Mataró la seva predisposició a eradicar els peatges de les autopistes catalanes, especialment el de la C-32 al Maresme. Sobre la concessió del peatge de l’autopista més antiga de l’ Estat, va reiterar que la voluntat de l’administració catalana és no renovar les concessions amb Abertis i, en lloc seu, instaurar un nou sistema de pagament que a Europa es coneix com l’eurovinyeta. Es tracta d’una taxa aplicada als vehicles que circulen per les vies ràpides, que s’identifiquen amb un adhesiu i que, segons el conseller, funciona amb èxit en països com Suïssa i Àustria.
La voluntat de l’administració catalana continua sent no renovar les concessions de les autopistes de pagament. “Desapareixeran les barreres de peatges” tal com estan concebudes ara, va avançar Josep Rull. “Cal avançar cap a un model innovador” que permeti posr fi al greuge que suposa el pagament dels peatges a Catalunya respecte a la resta de l’ Estat. En aquest sentit, el conseller va reconèixer que altres administracions autonòmiques, com Navarra i el País Basc, disposen d’un estatus legal que els permet prendre un tipus de decisions que a Catalunya no són possibles per la dependència legislativa de l’ Estat espanyol.
D’altra banda, el conseller va lloar la lluita ciutadana del Maresme contra els peatges i va garantir que el seu departament està elaborant el pla de mobilitat de la comarca, un diagnòstic previ a la planificació definitiva per situar en un nou context les principals artèries viàries de la comarca, com l’N-II i l’autopista C-32. No obstant això, per impulsar-lo caldrà l’acord unànime de les forces polítiques que lideren la comarca: PDC, ERC i PSC.
© La Vanguardia Ediciones Todos los derechos reservados
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta