De com es va perdre el 12% del PIB i del 0,1% que es necessita per rescatar les pensions
La raó de més pes que dóna l'executiu i específicament Rajoy és que a Espanya, per mantenir les pensions d'acord amb l'IPC es necessitaria ni més ni menys de 2.300 milions d'euros, que vindrien a ser 2300000000 euros expressats al complet (quants zeros) .
Per a qualsevol que no entengui de finances estatals aquesta quantitat pot semblar desorbitada i l'explicació de l'executiu raonable i encara que evidentment no sóc jo el que ha de decidir els pressupostos de l'estat, ens trobem amb les següents dades de notícies passades
Portem 4.000 milions perduts
Portem 9.124.000 perduts
Portem 15.124.000 perduts (les autopistes segueixen sent privades o es planeja privatitzar de nou)
Portem 77.878.000 perduts (els bancs segueixen sent privats i pous de rendibilitat)
Portem 125.878.000 perduts
Portem 129.878.000 perduts
Portem 136.678.000 perduts
Portem 147.678.000 perduts
Portem 148.239.000 perduts
148.239.000 d'euros que són ni més ni menys que 148.239.000.000.
Una xifra aclaparadora comparada amb el necessari per mantenir de forma digna als que han treballat tota la vida.
Una xifra que ve d'una raça política que governa per a les empreses, per a les rendes més altes i en general per a aquells que un cop acabada la seva carrera política els ofereixin un buit sota del seu ala.
La raó de més pes que dóna l'executiu i específicament Rajoy és que a Espanya, per mantenir les pensions d'acord amb l'IPC es necessitaria ni més ni menys de 2.300 milions d'euros, que vindrien a ser 2300000000 euros expressats al complet (quants zeros) .
Per a qualsevol que no entengui de finances estatals aquesta quantitat pot semblar desorbitada i l'explicació de l'executiu raonable i encara que evidentment no sóc jo el que ha de decidir els pressupostos de l'estat, ens trobem amb les següents dades de notícies passades
Portem 4.000 milions perduts
Portem 9.124.000 perduts
Portem 15.124.000 perduts (les autopistes segueixen sent privades o es planeja privatitzar de nou)
Portem 77.878.000 perduts (els bancs segueixen sent privats i pous de rendibilitat)
Portem 125.878.000 perduts
Portem 129.878.000 perduts
Portem 136.678.000 perduts
Portem 147.678.000 perduts
Portem 148.239.000 perduts
148.239.000 d'euros que són ni més ni menys que 148.239.000.000.
Una xifra aclaparadora comparada amb el necessari per mantenir de forma digna als que han treballat tota la vida.
Una xifra que ve d'una raça política que governa per a les empreses, per a les rendes més altes i en general per a aquells que un cop acabada la seva carrera política els ofereixin un buit sota del seu ala.
Rescat de les autopistes Un dia després de garrepa amb les pensions, el Govern rescata una altra autopista
- veure original
- març 14, 2018
El Ministeri de Foment assumeix des d'aquest dijous la gestió de l'autopista AP-36 Ocaña-La Roda , que serà així la tercera via de pagament de les nou que estan en fallida de la qual s'encarrega el Govern, segons han informat fonts de l'actual societat concessionària de la via.
Foment es queda amb aquesta autopista un dia després que el president del Govern, Mariano Rajoy, només oferís unes petites pujades en les pensions mínimes i sempre condicionades al fet que s'aprovin els pressupostos de l'Estat .
L'Executiu ja va assumir el 21 de febrer passat la radial R-4 Madrid-Ocaña i el passat 1 de març va passar també a gestionar la R-2 Madrid-Guadalajara .
Ara, el Ministeri, a través d'Seittsa, pren a les 0.00 hores d'aquest dijous l'AP-36, una via de 125,7 quilòmetres de longitud, alternativa a la carretera de València, que diàriament utilitzen uns 3.156 vehicles.
Seitsa assumeix la infraestructura, la seva gestió, explotació i manteniment , i la seva plantilla, en substitució del seu actual societat concessionària, una firma participada per Ferrovial, Sacyr i Kutxabank que ha fet fallida amb un deute de 527 milions d'euros.
Foment confia en prendre en el que resta del mes de març les altres dues radials (la R-3 i la R-5) i la via que uneix Madrid amb l'aeroport de Barajas. Així mateix, l'1 d'abril assumirà la circumval·lació d'Alacant i la Cartagena-Vera.
Pel que fa a l'AP-41 Madrid-Toledo, serà l'última en rescatar-se, ja que el procés de concurs de creditors pel qual han passat les nou vies acumula un major retard en el cas d'aquesta, de manera que encara no ha arribat la fase de liquidació.
Aquestes autopistes són així les primeres que l'Estat té sota la seva gestió en més d'una dècada
Aquestes autopistes són així les primeres que l'Estat té sota la seva gestió en més d'una dècada, després que al maig de 2006 privatitzés la llavors Empresa Nacional d'Autopistes (ENA).
Així mateix, l'Administració passa a assumir-sis anys després que el 2012, en plena crisi, es declaressin insolvents i en concurs de creditors per la caiguda del trànsit i els sobrecostos que van afrontar per les expropiacions.
Aquestes nou vies trencades suposen una gairebé una cinquena part (570 quilòmetres) de la xarxa de pagament. La seva construcció va suposar una inversió de 7.000 milions i actualment suporten un deute de 3.200 milions.
- veure original
- març 14, 2018
El Ministeri de Foment assumeix des d'aquest dijous la gestió de l'autopista AP-36 Ocaña-La Roda , que serà així la tercera via de pagament de les nou que estan en fallida de la qual s'encarrega el Govern, segons han informat fonts de l'actual societat concessionària de la via.
Foment es queda amb aquesta autopista un dia després que el president del Govern, Mariano Rajoy, només oferís unes petites pujades en les pensions mínimes i sempre condicionades al fet que s'aprovin els pressupostos de l'Estat .
L'Executiu ja va assumir el 21 de febrer passat la radial R-4 Madrid-Ocaña i el passat 1 de març va passar també a gestionar la R-2 Madrid-Guadalajara .
Ara, el Ministeri, a través d'Seittsa, pren a les 0.00 hores d'aquest dijous l'AP-36, una via de 125,7 quilòmetres de longitud, alternativa a la carretera de València, que diàriament utilitzen uns 3.156 vehicles.
Seitsa assumeix la infraestructura, la seva gestió, explotació i manteniment , i la seva plantilla, en substitució del seu actual societat concessionària, una firma participada per Ferrovial, Sacyr i Kutxabank que ha fet fallida amb un deute de 527 milions d'euros.
Foment confia en prendre en el que resta del mes de març les altres dues radials (la R-3 i la R-5) i la via que uneix Madrid amb l'aeroport de Barajas. Així mateix, l'1 d'abril assumirà la circumval·lació d'Alacant i la Cartagena-Vera.
Pel que fa a l'AP-41 Madrid-Toledo, serà l'última en rescatar-se, ja que el procés de concurs de creditors pel qual han passat les nou vies acumula un major retard en el cas d'aquesta, de manera que encara no ha arribat la fase de liquidació.
Aquestes autopistes són així les primeres que l'Estat té sota la seva gestió en més d'una dècada
Aquestes autopistes són així les primeres que l'Estat té sota la seva gestió en més d'una dècada, després que al maig de 2006 privatitzés la llavors Empresa Nacional d'Autopistes (ENA).
Així mateix, l'Administració passa a assumir-sis anys després que el 2012, en plena crisi, es declaressin insolvents i en concurs de creditors per la caiguda del trànsit i els sobrecostos que van afrontar per les expropiacions.
Aquestes nou vies trencades suposen una gairebé una cinquena part (570 quilòmetres) de la xarxa de pagament. La seva construcció va suposar una inversió de 7.000 milions i actualment suporten un deute de 3.200 milions.
Rescat i posterior privatització
El pla de Foment per a aquestes autopistes passa per assumir la seva gestió a mesura que els seus actuals concessionàries vagin entrant en liquidació i explotar-les durant uns mesos, fins que en la segona meitat de l'any llanci el concurs públic per tornar a privatitzar-les i cedir de nou la seva explotació a empreses privades.
El Ministeri ha començat a fer-se càrrec de la gestió de les autopistes per garantir que segueixen en explotació mentre, en paral·lel, gestiona el procés administratiu necessari per resoldre els seus contractes de concessió.
Una vegada que es resolguin els contractes començarà a córrer el termini de sis mesos amb què Foment compte per determinar i pagar a les actuals concessionàries l'import que van invertir en la seva construcció i que encara no havien recuperat amb el cobrament del peatge, l'anomenada responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA).
Es tracta d' una factura que el Govern estima en uns 2.000 milions d'euros , però que els creditors de les vies eleven fins a 4.500 milions .
Foment espera minorar aquesta suma amb el que tregui de relicitar les vies, entre 700 i 1.000 milions d'euros, però ja ha reconegut que aquest import no ho cobrirà íntegrament i que l'operació afectarà així al dèficit públic d'aquest any.
El pla de Foment per a aquestes autopistes passa per assumir la seva gestió a mesura que els seus actuals concessionàries vagin entrant en liquidació i explotar-les durant uns mesos, fins que en la segona meitat de l'any llanci el concurs públic per tornar a privatitzar-les i cedir de nou la seva explotació a empreses privades.
El Ministeri ha començat a fer-se càrrec de la gestió de les autopistes per garantir que segueixen en explotació mentre, en paral·lel, gestiona el procés administratiu necessari per resoldre els seus contractes de concessió.
Una vegada que es resolguin els contractes començarà a córrer el termini de sis mesos amb què Foment compte per determinar i pagar a les actuals concessionàries l'import que van invertir en la seva construcció i que encara no havien recuperat amb el cobrament del peatge, l'anomenada responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA).
Es tracta d' una factura que el Govern estima en uns 2.000 milions d'euros , però que els creditors de les vies eleven fins a 4.500 milions .
Foment espera minorar aquesta suma amb el que tregui de relicitar les vies, entre 700 i 1.000 milions d'euros, però ja ha reconegut que aquest import no ho cobrirà íntegrament i que l'operació afectarà així al dèficit públic d'aquest any.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta