Brie ) Ahir a la nit, necessitava treure el meu telèfon de la configuració de llum ambre durant uns 15 minuts.
artificial-lighting-8-638-e1520640348811
Atès que pas totes les nits envoltada de llums de sal; el meu telèfon està configurat en mode de pantalla ambre màxima; i  Iris  en la meva latop ajustada a Kelvins de temperatura de dia zero i Kelvins de temperatura de nit baixa (com més són els Kelvins, més brillant i més blanca és la pantalla / menys Kelvins, més càlida és la pantalla), m'ha permès tornar-me molt sensible ara a llum blava / artificial. (Recomano molt Iris; hi ha una versió gratuïta, però la versió de compra única de $ 10 li dóna un control molt més gran sobre la configuració de velocitat de llum i parpelleig. Vaig utilitzar  F.lux  gratis durant molts anys, però la versió de $ 10 de l'el programa Iris li permet ajustar els nivells Kelvin vostè mateix).
Després de tan sols 15 minuts de aclucar els ulls davant d'una pantalla de llum blava, i malgrat haver reduït la brillantor general a baix, els meus ulls es sentien secs, aspres i rars, com si els meus globus oculars haguessin rebentat una capa d'MDMA. També es sentien tensos, com si hagués estat mirant televisió a la nit durant hores. La meva pell exposada (la meva cara i el meu coll) se sentien tintineantes, com si hagués passat massa temps a la platja i estigués lleugerament cremada pel sol. I de cop i volta em vaig sentir molt desperta. Vaig haver de cremar una mica d'oli de lavanda per tornar a la manera de llit.
image-1
Això va ser tot després d'un curt període de temps. Pensar que un cop vaig passar totes les nits en aquest estat ... El meu cos acostumat, se sentia normal. Mai connectar els punts quan me'n vaig a dormir al llit, tractant en va de dormir, i en comptes de tornar a jugar en el meu telèfon, esperant que arribi la somnolència, només per sentir-me més i més despert.
Ara escric sobre aquest tema amb força freqüència; perquè cada vegada és més obvi per a mi que aquest és un gran problema en el nostre món i que sens dubte afecta greument el nostre somni i la nostra salut.
- La llum blava accelera el procés d'oxidació en la seva pell.
- La llum artificial -sense importar l'hora del dia- altera el sucre en la sang i els cicles de son.
- El gen BMAL1 i el gen REV-ERBα no funcionen correctament, llavors les teves cèl·lules no poden descansar; el que permet que el càncer es repliqui més ràpid.
- El somni adequat suprimeix la inflamació; l'augment de pes pot estar relacionat amb la falta de son de qualitat.artificial-lighting-7-638
- L'exposició a la llum blava, violeta i verd a la nit suprimeix la melatonina, el regulador del son.
- Una llum de dormitori simple pot suprimir els nivells de melatonina previs al somni fins a un 72% i els nivells de melatonina diürna en un 13%
- La supressió de melatonina és molt més gran en nens que en adults. (Té problemes amb que els seus fills estiguin massa connectats per anar al llit ...?)
- Quan es suprimeix la melatonina, el teu cicle natural de son / vigília es veu tort i, com he après recentment, el teu cos no pot utilitzar l'autofàgia correctament (el blog sobre aquest fantàstic procés del cos arribarà aviat).
- La foscor total entra a zero lux ( 'la quantitat total de llum visible present i la seva intensitat en una superfície'). Un cel nocturn sense lluna té una taxa de 0.002 lux. Una llum de sala d'estar? 2.499.900% més en intensitat.
1_jvvzmjrpccdm_kuktqjwxg
- Si combina la intensitat de lux amb una combinació de gammes blau i violeta (televisors, telèfons, ordinadors ... els efectes nocius són més forts)
healthy-melatonina-and-cortisol-rhythm
La melatonina aconsegueix el seu màxim entre les 10 pm i les 2 am El cortisol arriba al seu màxim al voltant de les 8-10 am
Som tan sensibles a la llum, que amb només un pols de llum violeta / blau / verd a la nit, podem començar el procés d'un canvi de fase circadià. Significant que els temps de son naturals van ser retirats per a més tard a la nit; anant completament en contra de l'ordre circadià natural del cos humà. Quan el cervell està exposat a la llum artificial, percep que el dia és més llarg; per tant, la nit comença més tard i aquestes hores fosques són més curtes. Aquesta és una gran part de per què no pot sentir-se descansat encara que va dormir tècnicament durant 8 hores, però el temps que va dormir va ser d'11 a 07:00
No passen setmanes, mesos o anys abans que els canvis comencin a ocórrer en el nivell genètic a partir de la llum artificial i canviïn les seves fases circadiàries; els nostres cossos poden detectar fins i tot només un fotó. Tot el que necessites és una nit de llum artificial per afectar l'expressió gènica.
types-of-light-sources-bulbs-and-how-much-blue-they-have
L'any 2000, Jamie Zeitzer va fer participar a 23 voluntaris en un experiment de 9 dies. Els voluntaris van estar exposats a llum artificial 6.5 hores abans d'anar a dormir. L'estudi va trobar que la llum tènue abans d'anar a dormir tenia poc efecte sobre la producció de melatonina, mentre que els llums de sala brillant d'alta luminància van suprimir del tot la producció de melatonina.
El 2009, Burkhart i Phelps van publicar un estudi sobre 20 voluntaris. Es va dividir en dos grups, un grup va usar lents color ambre abans d'anar a dormir; i l'altre grup feia servir ulleres tintats grocs abans d'anar a dormir. Les dades van mostrar que el grup que feia servir lents de color ambre va experimentar una qualitat de son i una durada significativament millors que els vidres polaritzats de color groc. També van afirmar que la llum blava ha de bloquejar a la nit per augmentar la producció de melatonina, millorar la qualitat del son, portar les fases circadiàries i millorar els problemes de salut, com la depressió i l'ansietat.
image10n38
"Com podem veure en el gràfic anterior, la diferència més gran entre la llum solar natural i la llum LED artificial és el pic agut de llum blava al voltant de la longitud d'ona de 450 nm. Per permetre la secreció de melatonina, hem d'abordar aquest pic en blau, els bloquejadors blaus amb una lent de color ambre bloquejaran la llum blava perquè la punta que es mostra a sobre desaparegui després del vespre.
1-blue-light-spectrum-e1494856108681Una cosa que sé, perquè la experiment tots els dissabtes i diumenges, estic relaxat, mostrant signes de cansament i llest per dormir entre les 8 i les 9 del vespre. De dilluns a divendres, no estic tan tranquil ni preparat per a la migdiada en aquest moment. Necessito cremar olis i evitar menjar després de les 7:30 (que és més saludable de totes maneres) i evitar la llum artificial per complet, estar prou zen per dormir al voltant de les 9:30 pm la diferència entre els dos? Els caps de setmana sóc a casa, vivint sota la llum solar normal durant el dia; i les llums de sal arriben al capvespre. I de dilluns a divendres, estic sota de fileres i fileres de llums artificials (i inundades a WiFi ...) de 8:15 am a 5:15 pm
És estrany ara que estic fora i sota llum artificial a la nit aquests dies; però els temps que faig, sento el que he anomenat una "ressaca de llum falsa" l'endemà. Estic cansat, assedegat, irritat i em sento connectat com si estigués a la cua d'una droga superior. Alguns poden riure i dir que estic exagerant. No obstant això, un de sol necessita provar un mes; diables, fins i tot només una setmana; provant aquesta teoria Veuràs per tu mateix la diferència que fa. I de la mateixa manera que els aliments; com més temps passi sense ell, més sensible serà vostè a ell, i més fort el sentirà quan ho experimenti de nou.
led-color-temperature-chart
Per consells sobre com bloquejar i eliminar la llum artificial i els seus efectes; juntament amb formes de sufocar els efectes de WiFi; si us plau miri aquesta entrada de bloc