Translate

26 de diciembre de 2018

2 ENDERA, la connexió amb els déus




per  Manuel J.Delgado
publicat a la revista Any Zero
desembre 1998
del lloc web  Thebes


Resultat d'imatges de egipte
Grans eminències i anònims personatges del passat es van unir per ponderar el que consideraven com solemne i en tal propòsit van gastar les seves riqueses i les seves fatigues. En els jaciments trobem monuments a les grans gestes guerreres, a l'exaltació dels déus o al desconcert de la mort.

Atenent a aquestes construccions podríem considerar que els nostres ancestres es van passar la seva existència barallant, resant o morint. I poc més.

La resta de les seves vides, en la majoria dels casos, queda absolutament desconeguda per a la Història. Coses d'humans, al capdavall. El problema sorgeix quan les nostres impressions, i també algunes pistes, trenquen la barrera del que acadèmicament correcte i vam notar que no tot és tan humà, ni que  els déus són tan abstractes  i que aquest anomenat  món del més enllà  pogués estar més proper del que suposem.

Al temple de  Dendera , al sud d'Egipte, la presència d'aquests déus es palpa com en cap altre lloc.

 

Una Història plena d'històries

Fa exactament 200 anys succeïa un fet singular que ha passat a considerar-se com un desastre militar tot i que, d'altra banda, un èxit científic. La coneguda com a "Campanya d'Egipte" va portar a la vora del Nil a 35.000 soldats ia 500 civils que componien l'elit científica francesa d'aquella època.

167 savis i especialistes entre els quals es trobaven 21 matemàtics, 3 astrònoms, 17 enginyers, 13 naturalistes i enginyers de mines, 4 arquitectes, 8 dibuixants, 10 filòlegs i 22 experts en caràcters llatins, grecs i àrabs desempolvaron una civilització perduda i misteriosa.Tot va començar a estar sistemàticament consignat i reproduït a les ordres del recentment creat  l'Institut d'Egypt .

El 21 de juliol de 1.798 Napoleó arengava les seves tropes formades enfront de l'altiplà de Gizeh amb la seva famosa frase: "Soldats, des de dalt d'aquestes piràmides, quaranta segles us contemplen". Com antany fessin Cèsar o Alexandre el Gran, Bonaparte va arribar a considerar-se amo d'aquest territori. Efímera sensació quan es contempla la Història en el seu més àmplia perspectiva perquè al final els emperadors passen i les piràmides segueixen al seu lloc.

L'enfrontament es va cridar "La Batalla de les Piràmides", i els francesos van assolar l'entusiasme guerrer de 10.000 genets mamelucos que van tenyir de vermell amb la seva sang les daurades sorres de l'altiplà de Gizeh. Aquell dia els científics van ser envoltats per un exèrcit tan ocupat en atacar a l'enemic com a defensar tan il·lustres personalitats. Però aquests privilegis van ser debilitant a mesura que l'exèrcit, tan llunyà del seu país, sucumbia davant l'oblit del seu poble.

L'almirall anglès Nelson va enfonsar en Abukir els 200 navilis que van transportar al cos expedicionari francès. Desatesos per França i abandonats pel propi Napoleó, que va tornar a París per preparar la seva coronació com Emperador, les tropes van començar a patir tot tipus d'escassetats.

Sense municions amb les quals defensar-se, delmats per la disenteria i les epidèmies i arraconats sense futur al delta del Nil l'expedició francesa va ser presa fàcil dels anglesos que van reprendre el territori. Al desastre militar va haver d'afegir la pèrdua dels tresors obtinguts. La famosa  pedra Rosetta , només va ser un dels milers d'objectes que van canviar de destinació i en lloc d'arribar al Louvre van acabar a les vitrines del  British Museum .

Malgrat tot, als científics francesos els quedava l'honor d'haver realitzat un dels millors treballs d'estudi i recopilació de dades. I el veritable triomf de Napoleó a terres egípcies no va venir pels seus fusells sinó per la ploma de les seves erudits.

La recompensa a les seves penúries i als seus interminables hores de treball sota el sol abrasador del desert va ser la publicació al febrer de 1.802 de l'obra titulada " Description de l'Egypte ", composta per deu volums on es reproduïen íntegrament les 837 planxes de cuir gravades i que contenien les més de 3.000 il·lustracions realitzades al llarg de les riberes del Nil.

Dades geogràfiques, etnogràfics, zoològics, botànics i arqueològics van sorgir a occident. Havia nascut l'egiptologia.



Enterrat sota les sorres
 
Els francesos de Bonaparte van tenir la satisfacció de ser els primers a mesurar la  Gran Piràmide  o descobrir el  Vall dels Reis .

Les sorres van començar a ser retirades i els relleus van tornar a veure la llum de Ra. I aquells déus que van ser venerats, vells ja quan els nostres no havien nascut, van treure el cap tímidament als investigadors que s'atrevien a contemplar-los.

Els europeus del segle XIX es van assabentar de llocs arqueològics fins llavors desconeguts.Un d'ells va ser Dendera. En el volum IV de la Descripció d'Egipte, a les planxes 2 a l'34, els dibuixants van plasmar l'estat d'un dels temples més bells que existeix. Va començar amb això un estudi que encara avui no ha conclòs i ple, com no podia ser d'una altra manera, d'enigmes i polèmiques.

Dendera és un petit poble situat a la riba occidental del Nil a 60 km. al nord de Luxor. El seu nom prové del de "Tentyra" o "Tentyris", que va ser utilitzat en l'època greco-romana, i que al seu torn provenia de l'original egipci "enet-te-NTR". El temple de Dendera, conegut també com "El Castell del sistre" o "La Casa d'Hathor" està dedicat a Hathor, la deessa de l'amor, de l'alegria i de la bellesa, que els grecs van assimilar amb la seva Afrodita.

Les inscripcions indiquen que l'edifici original va ser construït per aquells reis llegendaris coneguts com " els deixebles d'Horus ". El faraó Kheops va ordenar construir un temple sobre el mateix lloc utilitzat pels seus mítics predecessors. Sota el regnat de Pepi I el temple va ser reconstruït ja que era un lloc religiós de gran importància. Durant la dinastia XI, va ser famós per la seva gran biblioteca de papirs.

Va tornar a restaurar-se en temps del faraó Tutmosis III, i podem trobar a les parets els noms d'altres faraons que van voler unir la seva cartutx a la importància del temple, com Tuthmosis IV, Ramsès II i Ramsès III. L'última reconstrucció la va fer Ptolemeu VIII, treballs que van ser ampliats pels Ptolomeus X, XI i XII, Cleopatra VII, Julio César "Cesarió", i els emperadors August i Tiberi.

A les decoracions de l'edifici principal també es poden llegir els noms de Calígula, Neró, Claudi, Domicià, Nerva i Trajà. En resum, mentre la disposició del temple actual pot datar-se entre els anys 116 aC i 34 dC, el seu origen ha de remuntar potser a l'època predinàstica.



Coneixements astronòmics sorprenents

Quan les tropes de Napoleó van arribar a Dendera en 1.798 el temple lluitava per emergir sobre el mar de sorra que s'entestava a enfonsar-ho.

La seva entrada tan sols s'endevinava. I mentre que els científics s'armaven de paciència i de treball per aclarir el conjunt, els militars es van armar al sostre del temple per defensar la posició des de tan estratègica talaia.

Expliquen que una caixa de municions col·locada sobre la sorra que també cobria la terrassa va lliscar per una lluerna cap a l'interior. Quan van baixar a buscar-la van veure que hi havia obert un camí cap a les sales superiors del temple. I en una d'elles van realitzar un descobriment espectacular quan les teies enceses van il·luminar un monòlit que mesurava 3,60 metres de llarg per 2,40 d'ample, i un gruix de gairebé un metre.

Vuit metres cúbics de roca que arribava tot 16.000 kg. i que es trobava penjat del sostre. Per a la Història el descobriment va ser realitzat en 1.799 pel general Louis Desaix i per les seves representacions astronòmiques se li va conèixer a partir de llavors com el Zodíac de Dendera.

Estudis posteriors van comprovar que no només aquesta sala, sinó tot el temple estava dedicat al firmament.

Albert Slosman , doctor en matemàtiques i en informàtica i col·laborador de la NASA en els projectes Pioneer  sobre Júpiter i Saturn, ha indicat que tots els fonaments d'astronomia i d'astrologia de l'antic Egipte partien de Dendera.

Segons Slosman ha un papir de l'escriba del faraó Kheops que es conserva al Museu del Caire i en el qual es precisa que,
 "... per ordre de Khufu, el temple de la Dama del Cel de Dendera serà reconstruït per tercera vegada, sobre el mateix emplaçament i segons els plànols establerts pels" successors d'Horus "sobre pells de gasela i salvaguardats en els arxius del rei ... ".
Alguns estudiosos com  EC Krupp  indiquen que el zodíac es va realitzar en l'any 30 aC i que va ser importat de Mesopotàmia.

Per la seva banda Sir Norman Lockyer, el famós astrònom estudiós de Stonehenge, mantenia que Dendera era molt més antic i que s'havia construït en alineació amb Sirià.

Per al filòsof alsacià RA Schwaller, el zodíac de Dendera tanca indicis interns d'una vetustez remota.

Giorgio de Santillana  i  Herta von Dechend  assenyalen que el moviment de precessió es coneixia des de la més remota antiguitat i que controlava l'activitat celestre i la terrestre.

Efectivament, una marca en el zodíac de Dendera indica el pol eclíptico nord que, al costat d'altres jeroglífics de la vora del disc, indica les posicions dels equinoccis en una època molt anterior a la qual és datat.

El gran problema que es plantejava era l'esmentat per  Otto Neugebauer  i  RA Parker , que afirmaven que "un ampli coneixement de la precessió no és compatible amb una descripció no matemàtica de l'astronomia". Per a ells els egipcis van expressar en termes al·legòrics els conceptes astronòmics. La paradoxa és que van encertar de ple.

I si no posseïen instruments apropiats, d'on els va venir tal coneixement ?.

Un coneixement que no va ser adquirit per evolució sinó que apareixia ja des del principi de la seva civilització encara al·ludint, això sí, a la presència d'uns déus que intervenien en la gesta i eren els destinataris de tal ofrena. La cerimònia del "estirament de la corda" s'associava amb la fundació del temple, ja que consistia a col·locar el seu eix paral·lel a una corda que unia dues estaques.

En les inscripcions de Dendera s'indica que el rei tenia el seu ull posat en una estrella de la constel·lació de la Pota davantera del Toro ( Óssa Major ). IES Edwards  indica que aquest ritu de l'estirament de la corda és antiquíssim i esmenta el relleu trobat al temple solar del faraó Niuserre (V dinastia).

Si les alineacions astronòmiques i l'estudi dels cicles precesionales eren anacrònics per grecs i romans, com és possible que els egipcis de l'Imperi Antic i al coneguessin?

 

Els déus atlants

Albert Slosman va publicar a París el 1976 el seu llibre titulat " El Gran Cataclisme ", on documenta amb totes les proves que ha pogut obtenir l'enfonsament de l'Atlàntida fa 12.500 anys i l'èxode dels atlants fins a la seva arribada a Egipte.

Aquesta data apareix en el zodíac de  Dendera  en ser la constel·lació de Llegeixo la que sobre una barca sembla guiar tot el conjunt. Data tan arcana va ser també esmentada pel grup d'astrònoms de Charles Dupuis que van estudiar el zodíac a l'arribar al Museu Imperial de París (futur Museu del Louvre) a 1.822.

A part de la interpretació del zodíac, apunta la possibilitat que la connexió d'Egipte amb l'Atlàntida es correspongui amb el caràcter fonètic del país del Nil. Segons Slosman la  antiga Atlàntida  es deia  AHA-MEN-Ptah  (Amenta per als grecs i Amenti en espanyol) la traducció seria el "primer cor de Ptah o cor primogènit de Ptah", sent Ptah el déu principal atlante.

Els supervivents van fundar després del cataclisme altre país anomenat ATH-KA-Ptah, que significa el "segon cor de Ptah", que els grecs fonetizaron en la paraula  Aegyptos . Per això la paraula EGIPTE seria el nou nom del país atlante. 

Els sacerdots atlants, sabedors del perill que s'acostava, van fer construir unes barques per salvar el seu poble. Serien les "barques sagrades" que apareixen en tots els grans temples.Una dada curiosa és que nosaltres anomenem ara al nord d'Àfrica Magrib, sent els països del Marroc, Tunísia i Algèria anomenats magribins.

Aquesta paraula prové de l'antiga "Moghreb" que significa "Terra de Ponent o de l'oest".

No hi ha terra ni civilització que des de l'est poguessin cridar així a l'Àfrica, tret aquells que alguna vegada van habitar l'Atlàntida, perquè només des d'allà es podria veure Àfrica a l'oest.Aquesta paraula, per tant seria una altra aportació atlante.

El sostre de la sala hipòstila de Dendera seria una escenificació del cataclisme atlante. En la interpretació ideogràfica dels jeroglífics una línia trencada significa "aigua"; dues línies assenyalarien en plural "aigües"; tres línies apuntarien "la crescuda del Nil"; i el "diluvi" estaria representat per cinc línies. Doncs bé, tant al sostre del temple com en el zodíac apareixen vuit línies trencades, el superdiluvio o gran cataclisme que va produir l'enfonsament de l'Atlàntida  i que va ser descrit per Plató en Timeo i Critias.

Per a un gran nombre d'estudiosos la civilització antiga egípcia deu els seus extraordinaris coneixements als atlants. Per  Slosman , a més, li deuen també els seus déus. Sosté que el capítol XVII del Llibre dels Morts "recull la teologia original del món de la qual totes han derivat ...

L'Antic Testament no és sinó una còpia d'aquesta Teologia original , en la qual  Moisès era Príncep d'Egipte  i, per tant, havia estat elevat a Gran Sacerdot ". El nom de Moshe, Moisès, no significaria" salvat de les aigües "sinó "nascut de les aigües" pel que té una connotació amb els "nascuts de les aigües del cataclisme", els "primogènits" descendents d'Osiris i successors d'Horus a Egipte.

Moisés, per tant, no seria un príncep qualsevol sinó que va aprendre la cosmogonia egípcia i també la tecnologia dels déus.



Els déus extraterrestres
Els déus atlants apareixen en processó pujant l'escala principal que condueix a la terrassa del temple de Dendera.

La comitiva està formada per tots aquells déus primigenis, successors d'Horus, la representació pictòrica en l'Antic Egipte mostra una clara diferenciació amb la resta dels mortals ... són verdes.

El cas és que si la teologia atlante és idèntica a la d'Abraham ia la de Moisès, i per tant l'Antic Testament prové d'ella, on estarien aquests fills de déu que s'unien a les filles dels homes i elles els donaven fills que van ser els herois de l'antiguitat? (Gènesi, 6-1)

Moisès hauria d'estar al cas dels grans coneixements tecnològics dels que trobem gran profusió en el temple de Dendera. Perquè a part de les famoses  
bombetes de Dendera " , el temple guarda un secret molt més important relacionat amb l'energia i la seva utilització.És lògic trobar als déus com a protagonistes de tot tipus d'escenes litúrgiques, però la seva processó cap a la terrassa del temple és una incògnita. Què es va voler representar amb això ?.

Una escala de cargol des del pis principal desemboca a la zona superior del temple. Allí es troben diverses capelles dedicades al misteri de la mort i resurrecció d'Osiris, i l'habitació que alberga el zodíac. En un nivell superior, al qual s'accedeix per una escala exterior, es troba la terrassa. Hi ha una altra escala de cargol simètrica a la de pujada i que està destinada a la baixada.

Les dues escales estan decorades pràcticament amb els mateixos motius encara contraris.Per una, la comitiva de grans sacerdots s'encaminava cap a la terrassa portant ofrenes i altres objectes. Per l'altra, els sacerdots baixaven després d'haver realitzat els seus ritus a la terrassa. Ja no baixaven les ofrenes, tot i que transportaven el mateix objecte misteriós que havien pujat anteriorment.

Aquest objecte, rectangular, portat amb molt de compte per diversos sacerdots especialistes, manté una clara diferència quan puja i quan baixa. Quan és transportat a la pujada està ple de serps cobra, símbol d'energia a l'antic Egipte. Però quan baixa les cobres han desaparegut, ja no té energia.

Què va poder haver passat a la terrassa ?.

 

¿Van aterrar naus en Dendera? 
El sostre del temple, excepte unes vistes estupendes, no té res més.

És una gran esplanada de pedra envoltada d'un petit mur que no motiva, aparentment, la processó ni de déus ni de sacerdots. Però un estudi de la superfície de la terrassa ens ofereix altres pistes d'increïble natura. Per tot el sòl, en una superfície pètria que seria capaç d'albergar una pista de bàsquet, es distribueixen uns orificis disposats en línies enigmàtiques.

Un primer examen ocular indica que sobre les línies es van bolcar metalls fosos ja que la presència de coure i zinc (o plom) sembla confirmar la idea. Les plaques metàl·liques es col·locarien sota un pla precís, on els metalls funcionarien segons els propòsits d'un enginyer electrònic, perquè una placa electrònica és el que sembla la terrassa superior del temple de Dendera.

Tant pel pedestal que envolta el conjunt, com per uns orificis que podrien utilitzar-se com desguassos, podem pensar que fins i tot la terrassa podria omplir-se amb algun tipus de líquid per produir efectes d'electròlisi, una tècnica coneguda a Egipte des de temps remots.Malgrat que nosaltres només hem pogut conèixer aquesta tècnica des de 1.831 (Faraday), el Museu del Caire està ple de joies on la soldadura entre or i plata es va produir per aquest procediment.

L'energia que es pugui obtenir d'aquesta disposició electrònica hauria de ser utilitzada per alguna cosa, o per algú. I només així entendríem per què el sostre del temple era tan important per als sacerdots. Aquesta plataforma tenia a veure amb els déus. El que els sacerdots baixessin del terrat sense ofrenes pot interpretar-se com que les deixaven dalt perquè es podrissin o que algun espavilat les recol·lectarà amb posterioritat.

Però el fet més significatiu és precisament l'operativitat d'un objecte que, segons apareix esculpit, és una còpia exacta d'un altre molt especial, l'Arca de l'Aliança. La connexió entre l'Arca i Egipte no ofereix dubtes, ni els coneixements de Moisès tampoc.

L'Arca de l'Aliança posseïa unes característiques electromagnètiques que la van fer perillosa davant de qualsevol maneig erroni. Només els sacerdots especialistes podien manipular-la.El que apreciem en Dendera és similar. Si certes naus van aterrar al sostre del temple, o els sacerdots imitessin amb aquesta litúrgia contactes produïts en temps més remots, seria lògic suposar que els déus aportarien als mortals la seva saviesa i la seva tecnologia.

Però no és així, els déus van baixar en les seves naus per fer-se càrrec d'una pila carregada al  sancta sanctorum  del temple, per unes energies que desconeixem però que molts sensitius han aconseguit captar. Els déus havien obtingut la seva ofrena en forma d'electricitat.

Déus que recorrien el cel d'Egipte i que descendien precisament en el temple dedicat a la Dama del Cel, tal com va ser descrit per  Berosso  o per  Demetrio de Falera , director de l' Biblioteca d'Alexandria  i autor de l'obra titulada,
"Sobre les llums que es veuen al cel, punts lluminosos que es veuen ocasionalment en el cel i que res té a veure amb les estrelles".
Per als que creuen que la cultura faraònica va sorgir del caos més primitiu, els antics egipcis van adorar a vulgars vaques, cocodrils, moltons o escarabats.

Però algunes pistes, com les trobades en el temple de  Dendera , ens permeten entreveure que aquells sacerdots no eren tan simples 

font: biblioteca Pleyades

©  misteri 1963 aquesta publicació pot reproduir-se lliurement a condició de respectar la seva integritat i esmentar a l'autor com a font de la mateixa i s'inclogui aquesta URLhttp://misteri1963.blogspot.com i l'avís del Copyright

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta

Entrada destacada

PROYECTO EVACUACIÓN MUNDIAL POR EL COMANDO ASHTAR

SOY IBA OLODUMARE, CONOCIDO POR VOSOTROS COMO VUESTRO DIOS  Os digo hijos míos que el final de estos tiempos se aproximan.  Ningú...