La 'Ciutat dels Déus' descoberta a Gizeh
Una actualització exclusiva per als membres de l'Assemblea de Stargate
per LYNN Picknett i CLIVE PRINCE
Des que es va completar el manuscrit final de The Stargate Conspiracy , ha sorgit una nova afirmació d'un descobriment de meravelles a Egipte. És particularment interessant quan es compara amb les conclusions del nostre llibre. El que anomenem la conspiració de Stargate pot semblar a primera vista una mica de malsons de Chris Carter , però encara més horrorós és el fet que això és real.
Encara que diverses agències d'intel·ligència estan involucrades, el principal motor és la CIA , sota sostre, la trama va començar tot just uns anys després de la seva formació. Breument, la conspiració implica manipular símbols i idees arquetípiques potents per crear el que és essencialment una nova religió global. Els conceptes que han robat inclouen els veritables misteris de l'antic Egipte, els anomenats Monuments de Mart i la creença en el contacte extraterrestre en el passat remot.
L'últim missatge que estan pressionant sense descans és que els déus de l'antic Egipte eren, en realitat, éssers extraterrestres avançats, i que estan de tornada. Ja certs individus seleccionats creuen estar en comunicació psíquica amb ells i estan preparant a la humanitat per a la reobertura del contacte directe.
Un dels pilars clau de la conspiració de Stargate és la promoció de la creença en el descobriment imminent de meravelles ocultes sota de l'altiplà de Gizeh: un descobriment que, d'alguna manera, unirà tots els fils i, essencialment, demostrarà la realitat de déus de l'espai. Una de les majors dificultats en la investigació de The Stargate Conspiracy va ser en l'avaluació de les moltes històries de recerques secretes de càmeres ocultes a Gizeh, ja sigui dins dels propis monuments o sota el sòl.
D'una banda, hi ha evidència innegable que tal recerca ha estat duent a terme durant gairebé 30 anys, i que, almenys en la dècada de 1970, les agències del govern dels Estats Units van participar activament. Més recentment, la recerca ha estat realitzada per individus i organitzacions amb una agenda més esotèrica, com John Anthony West i la Associació per a la Recerca i la Il·lustració (ABE), l'organització Edgar Cayce.
D'altra banda, tot i que hi ha hagut abundants rumors de descobriments, ja sigui per excavació o detecció remota (ciència dura, que no s'ha de confondre amb la visió remota), tots han resultat ser insubstancials (per exemple, l'afirmació que les càmeres sota de la Es va ingressar a Sphinx en l'estiu de 1998) o simplement exageracions de troballes menys sensacionals (per exemple, la càmera sota el pou d'aigua que ha rebut molta atenció recentment).
Davant d'aquestes dades contradictòries, només vam poder concloure que o bé s'està realitzant una recerca altament secreta a Gizeh, però s'està ocultant darrere d'una cortina de fum de desinformació, o (el que sembla ser cada vegada més probable) que certes parts volen que pensem que existeix és. En aquest últim cas, el veritable propòsit de l'exercici és fomentar una creença no només en les imminents revelacions d'Egipte, sinó també on una minoria privilegiada ja saben que hi ha alguna cosa que trobar.
Un nou llibre de Ian Lawton i Chris Ogilvie-Herald , Gizeh: The Truth , que es publicarà a l'agost, hauria de contribuir en gran mesura a aclarir les afirmacions conflictives sobre les troballes ocults a Egipte.
It is against this background that latest claim needs to be placed. One of the major figures in our investigation is Dr. James J. Hurtak , the Californian mystic and Polymath who has played a key role in all the major aspects of the emerging belief system.
He was involved in explorations at Gizeh in the 1970s, was one of the major proponents of the Face and Pyramids of Mars (and their connection with Egypt), and, since 1973, has claimed to be in psychic contact with highly-Evolved extraterrestrial Intelligences , including the Council of Nine (who proclaim themselves the gods of ancient Egypt ).
He is the author of The Keys of Enoch , which is based on the revelations given to him by his otherworldly source. Two years ago, the rumor began to circulate that Hurtak had discovered, and Entered, a vast underground complex in the Gizeh àrea .
This was protected by some kind of force field, but Hurtak knew the correct acoustic key for disabling it. He was then privileged to see virtually a Subterranean city including, among other Marvels, the body of Osiris.
These stories were first reported in lectures by the New Age leader Drunvalo Melchizedek .
This individual. has a considerable international following in New Age circles, and is the head of a movement known as the Flower of Life . Melchizedek claims to be a walk-in (one who has agreed for their body to be Possessed by a higher spirit entity) of an Angelic being.
Nelchizedek 's teaching incorporates such concepts es communication with the inhabitants of a planet Orbiting Sirius B - Citing Robert Temple ' s The Sirius Mystery es evidence - and the fall of Atlantis around 11000 BC.
Drunvalo Melchizedeks relationship with Dr Hurtak is unclear. Although Hurtak has disavowed any 'official' connection with him, there is a suspicious resemblance between Melchizedeks teaching and that of The Keys of Enoch .
Melchizedeks choice of àlies is also suggestive - the significance of the Old Testament character of that name and the modern Order of Melchizedek is discussed in Chapter 6 of The Stargate Conspiracy.
In his 1997 lectures, Melchizedek described the opening of the Gizeh 'underworld' but did not name the individual concerned. Shortly afterwards, Dr Hurtak issued statements on the Internet Denying rumors that he was the anonymous person.
However, in 1998 and early 1999, in lectures in Australia and Europe, Hurtak told essentially the same story, but this time acknowledged himself as the one who had found the way into this Subterranean City of the Gods, as it is now called.
The full story was posted on the Library of New On-line Austràlia by Paul White . (White is a documentary producer and director who has championed recent claims of a link between ancient Egypt and Austràlia.)
It is claimed that the complex was discovered by remote sensing in 1978, and that as a result a secret agreement was made (presumably by the United States) with President Anwar Sadat to allow exploration of the system. Dr Hurtak is described as one of the key scientists involved in this top-secret project.
In his lectures, Hurtak showed vídeo footage of the halls and chambers. He has promised that this footage will be released later this year, in time for the Millennium. Those who have seen it claim that it shows vast, colonnaded underground halls the size of Cathedrals, underground Waterways and even a kilometer-wide lake, all deep beneath the Gizeh Plateau. Hurtak also claimed that records and other artifacts have been discovered in sealed chambers.
Òbviament, esperem la publicació pública d'aquest material amb considerable interès. Fins llavors, només podem fer algunes observacions preliminars. La idea que hi ha una xarxa de càmeres i túnels sota de Gizeh no és nova. És, per exemple, explorat en els déus de l'Edèn de Andrew Collins (1998).
Collins i altres han assenyalat que aquest sistema subterrani hauria d'existir, ja que Gizeh és un altiplà de pedra calcària, i les coves i els rius subterranis són característics d'aquestes característiques.
En les proves egípcies antigues hi ha suggeriments que els passadissos i camins de la Duat són descripcions literals , en lloc de simbòliques , del que es troba sota de Rostau , el nom antic de Gizeh . Si els antics egipcis haguessin accedit i construït en una xarxa d'aquest tipus, això seria, per descomptat, un descobriment important i emocionant.
Però si bé és possible que hi hagi algun tipus de xarxa de túnels sota Gizeh, hauríem de tractar els altres reclams de Hurtak amb més cautela. Per exemple, afirma que té 15,000 anys d'antiguitat i que va ser construït per la civilització de Atlantis , que descriu com la quarta raça arrel (vinculant així el descobriment amb les idees racials ocultes del segle XIX que van influir, entre d'altres, en els nazis) . ). Com ho sap?
I aquest descobriment realment, com es suggereix, confirma l'esquema quasi religiós descrit en The Keys of Enoch (un llibre que, com sabran els lectors de The Stargate Conspiracy , al nostre parer conté algunes idees molt inquietants): Hurtak també vincula l'el descobriment dels imminents canvis globals i la tornada d'éssers superiors que van guiar la humanitat en el passat remot.
Afirma que actualment estem al final d'un cicle que va començar fa 13,000 anys (mig cicle de precessió), i que aquest serà un moment de grans trastorns i catàstrofes que marcaran el pas de la raça humana (o almenys part). d'això) en una nova etapa evolutiva.
Això, per descomptat, es basa en idees popularitzades per Robert Dauval i Graham Hancock en Keeper of Genesis (1996). Hurtak també presenta l'evidència d'una civilització perduda reunida per Hancock en Empremtes digitals dels déus en suport de les seves afirmacions.
En el capítol final de The Stargate Conspiracy , prediem que algun tipus d'esdeveniment o revelació transcendental relacionat amb Gizeh bé podria aconseguir a l'escenari per coincidir amb el Mil·lenni, i que això tindria l'efecte de cristal·litzar els diversos elements de la nova creença. sistema.
Això pot ser promogut de la part posterior d'un descobriment genuí o podria ser completament fabricat.
Esperem els desenvolupaments en aquesta història amb gran interès. Qualsevol persona amb més informació, comentaris o observacions pot enviar un correu electrònic a Stargate Assembly.
Tornar a Continguts
GATEWAY TO THE Gods Un nou enfocament dels misteris de l'antic Egipte Extracte exclusiu d'una conferència de LYNN Picknett i CLIVE PRINCE al Temperar Lodge Hotel, Gullane, prop d'Edimburg, Escòcia, 7 juny 1999
La nostra investigació per The Stargate Conspiracy , encara que principalment va donar com a resultat el descobriment de la conspiració del títol, també va obrir altres vies, més positives i emocionants, que ofereixen una solució a alguns dels misteris perdurables de l'antic Egipte.
Anteriorment, discutim les dues teories més populars presentades per explicar el trencaclosques de les tècniques inexplicablement avançades dels antics egipcis: que els antics egipcis aprenien les seves habilitats d'una civilització perduda o dels extraterrestres visitants.
Ara ens agradaria oferir una teoria alternativa que, encara que no evoca els atlants o als déus de l'espai, encara té una qualitat resolta d'un altre món.
Els èxits tècnics dels antics egipcis, com es mostra més òbviament en la construcció de monuments com la Gran Piràmide i l'Esfinx de Gizeh , i les preguntes que plantegen als historiadors convencionals, són massa coneguts com perquè sigui necessari repetir-los aquí.
Però no només en aquesta àrea els egipcis eren tan sofisticats. Fins i tot en el camp superficial de la cosmètica, els descobriments recents han demostrat que la seva aplicació pràctica de la química estava lluny de ser primitiva. De fet, van fer el que Givenchy i Christian Dior acaben de fer, incorporant bloquejador solar actiu en cremes de base. No obstant això, el que més va intrigar va ser l'extraordinari coneixement cosmològic que es pot trobar en els seus textos religiosos.
La religió més antiga coneguda a l'antic Egipte va ser la de Heliópolis .
Ara, enterrada sota un suburbi del Caire i marcada per un sol obelisc, Heliópolis va ser el major centre religiós de l'antic Egipte, i no només alberga el que en diríem religió, sinó també qualsevol altre tipus de coneixement, des de la filosofia i la medicina fins la cosmologia. . El gran sacerdot d'Heliòpolis també tenia el títol que es tradueix com "Astrònom Principal". Imhotep , el geni que va dissenyar i construir la primera piràmide, la piràmide esglaonada de Djoser a Saqqara , va ser un sacerdot d'Heliòpolis.
No sabem quan es va establir Heliòpolis, però sí sabem que quan van començar els registres a Egipte ja era el centre religiós suprem. La religió d'Heliópolis va ser la religió dels constructors de piràmides. De fet, les tres piràmides de Gizeh s'alineen amb Heliòpolis, que està a 12 milles (20 km) de distància. Aquesta és una alineació que fins i tot és acceptada pels egiptòlegs.
La religió d'Heliòpolis està encapsulada en els famosos Textos de les Piràmides , que són inscripcions jeroglífiques que cobreixen les parets d'algunes piràmides de la quarta dinastia. Tot i que les primeres inscripcions daten d'uns 200 anys després de la construcció de la Gran Piràmide, no hi ha dubte que els textos són molt més antics. A l'estudiar-los, podem descobrir no només el que el sacerdoci heliopolitano creia en un sentit religiós, sinó també l'abast del seu coneixement en altres àrees.
El tema central de les Textos de les Piràmides és la vida després de la mort, o més aviat la presumpta vida futura del Rei, en què s'identifica amb el déu Osiris i puja al cel on es transforma en un estel. En aquest regne d'un altre món té moltes aventures en què es troba amb diversos déus i altres entitats, i ha de persuadir perquè ho acceptin a les seves files. Quan això succeeix, es reencarna com el seu propi successor, en la forma del fill Horus d'Osiris.
La revelació més fonamental dels Textos de les Piràmides és que la religió heliopolitana era essencialment monoteista . (Els admiradors d'Akhenaton si us plau prenguin nota!) Encara que va haver moltes formes de déus, es va entendre que tots representaven els molts aspectes de l'Únic Déu, Atum. De fet, tots els éssers vius van ser considerats com a part d'Atum, inclosa la humanitat.
En la història de la creació heliopolitana, al principi l'Univers era un buit aquós sense forma, anomenat Nun. D'això va sorgir un turó amb forma fàl·lica, el monticle primitiu, el centre de tota la creació.
En aquest turó, Atum es va masturbar fins a un explosiu orgasme que va donar origen a l'Univers i el va sembrar de vida. A partir d'aquest acte, l'Univers es va expandir cap a l'exterior, tornant-se cada vegada més complex i desplegant a través de molts nivells de creació fins que el món material que habitem sorgir. Atum era hermafrodita, abastant principis tant masculins com femenins.
Però immediatament després del seu acte creatiu, emergeixen dos éssers, el déu Shu i la deessa Tefnut. Un altre nom per a Tefnut és Ma'at, deessa de la justícia eterna i l'equilibri. Shu és el principi masculí, la força activa i Tefnut el principi femení que limita, controla i dirigeix a l'home. El principi de dualitat, similar al taoista yin-yang, és fonamental per al sistema heliopolitano.
De la unió de Shu i Tefnut neixen Geb, el déu de la Terra i Nut, la deessa del cel. Ells, al seu torn, donen a llum al famós parell de bessons germà-germana, Isis i Osiris, i Nephyts i Set.
Expressen el principi de dualitat de dues maneres: home-dona i llum-foscor. Aquests són els nou déus de la Gran Enéada, però segueixen sent només expressions d'Atum, que s'estenen a través dels nivells de creació des de la Vaca Nun fins al món de la matèria en què vivim. Per als helipolitanos, Osiris també era Geb, Shu i Atum.
A través de la descendència d'Isis i Osiris, el nen màgic Horus, el sistema es repeteix. Horus es converteix en el cap de la Enéada Menor, els nou déus d'aquest món. Horus és per aquest pla d'existència del que Atum és per a l'Univers. Horus és, en efecte, el déu d'aquest món. El sistema Heliopolitan és de múltiples capes i expressa diverses idees alhora d'una manera extremadament elegant.
Per exemple, en una associació d'imatges, l'aparició del turó d'Atum des Nun es va comparar amb la sortida del sol, i el "naixement" diari del sol es va considerar un microcosmos de l'esdeveniment de creació original. Aquesta és la raó per la qual Atum està associat amb el déu sol Ra, de vegades denominat Ra-Atum.
Això explica gran part de la fluïdesa i l'aparent confusió en la manera com els antics egipcis semblen haver barrejat i aparellat als seus déus. Per exemple, l'associació d'Atum i Horus explica per què es va cridar a l'Esfinx de Gizeh de forma variada i simultània, com 'Imatge vivent de Atum', Horakhti ( 'Horus de l'horitzó') i Ra-Horakhti .
Va ser construït per enfrontar-se al sol naixent, Ra, que es va comparar amb la creació de l'Univers per Atum, qui també es va identificar amb Horus, cap de la Enéada Menor i déu d'aquest món.
Però hi ha més en aquest sistema complex i elegant que simplement una sèrie de correspondències metafísiques.
En el mite de la creació heliopolitana, l'Univers brolla des d'un punt de singularitat i s'expandeix, a mesura que ho fa cada vegada més complex a mesura que sorgeixen nous nivells de creació fins que apareix el món material que habitem. Això és sorprenentment similar a les teories modernes dels orígens i l'evolució de l'Univers: les teories del «Big Bang» i del «Univers en expansió». Però els mites heliopolitanos van molt més enllà.
Encara Nun, el buit original, no té manera, també es descriu com aigua. És dins d'això que apareix turó d'Atum, que es compara amb el sol. Curiosament, els científics han descobert recentment que l'aigua es troba en l'espai interestel·lar en quantitats molt més grans del que abans es considerava possible. Ara es creu que tals núvols d'aigua tenen un paper vital en la creació d'estrelles, en altres paraules, els sols.
Els científics moderns estan, en efecte, dient que els sols emergeixen de l'aigua - núvols d'aigua sense forma. És possible que els sacerdots i sacerdotesses d'Heliópolis ho sabessin també?
Hi ha un altre, igualment provocatiu, paral·lel. Recentment, un equip de la NASA que investiga els orígens de la vida a l'Univers va fer un anunci sorprenent. Durant dècades, els científics han estat tractant de crear, al laboratori, algunes de les molècules complexes que són necessàries per a la vida, i sempre han fallat.
No obstant això, aquest equip de la NASA va recrear les condicions trobades dins dels núvols de gas en l'espai interestel·lar, i va descobrir que aquestes molècules extremadament complexes no només es podien crear molt fàcilment, sinó que es van formar pràcticament per si mateixes. Per tant, és més fàcil per a les molècules necessàries perquè la vida primitiva evolucioni en l'espai que en un planeta. És probable que després siguin "sembrats" en els planetes per cometes, on després poden començar a evolucionar cap a formes de vida més complexes.
Això fins i tot va portar el líder de l'equip de la NASA a afirmar: "Començo a creure realment que la vida és un imperatiu còsmic".
En altres paraules, la vida, o el potencial de vida, hi ha en tot l'Univers. L'escriptor i investigador belga Philip Coppens ha assenyalat que tot això està implícit en el mite de la creació heliopolitana, en què Atum va sembrar l'Univers amb vida.
És extremadament significatiu que l'objecte més sagrat d'Heliópolis fora la pedra ben-ben , que la majoria dels egiptòlegs creuen que va ser d'origen meteòric. El nom 'ben-ben' deriva de l'antiga paraula egípcia que significa 'llavor' o 'semen', que encapsula brillantment el concepte de la sembra de vida a la Terra per objectes de l'espai.
Davant d'aquestes realitzacions, així com als misteris coneguts de les habilitats tècniques avançades dels antics egipcis, naturalment vam arribar a considerar la qüestió d'on havien adquirit tal coneixement. On, o de qui, havien après aquestes coses?
Però també vam fer una altra pregunta.
Aquests misteris es refereixen a coses que van succeir en el passat antic, i el problema obvi és que no podem estudiar el passat directament. No podem retrocedir en el temps i veure què va passar per nosaltres mateixos. Per tant, ens queda la interpretació de l'evidència arqueològica i textual, que inevitablement condueix a cert grau d'especulació.
La pregunta que vam fer va ser: ¿hi ha algun paral·lel per a l'adquisició de coneixements inexplicablement avançats que puguem estudiar directament? En altres paraules, això està succeint en el món d'avui, creiem que existeix.
Però primer, val la pena considerar com tendim a pensar que les persones aprenen noves habilitats. Normalment pensem que només hi ha dues formes: si estem parlant d'un individu o una civilització. O bé ho fem per nosaltres mateixos mitjançant experimentació o prova i error, o algú més (que ja ho ha resolt) ens ensenya.
Això és, en poques paraules, el problema de la sofisticació anòmala de l'antic Egipte (i moltes altres civilitzacions antigues). No hi ha evidència arqueològica d'un procés de desenvolupament gradual d'aquestes habilitats. Llavors, lògicament, hem de invocar el segon mètode, i assumir que se'ls va ensenyar aquestes coses, ja sigui per una civilització perduda o per astronautes antics.
Però, i si hi ha una tercera forma d'adquirir coneixement? A nivell individual, sabem que hi ha: inspiració. Però, ¿pot funcionar per a tota una cultura i, en aquest cas, quin seria el mecanisme darrere d'ella? Hi ha alguna evidència de tal cosa?
Ahi aquesta. I és una cosa que està passant avui. Durant la nostra investigació vam descobrir el innovador treball d'un antropòleg suís anomenat Jeremy Narby , qui en 1995 va escriure un llibre anomenat, en anglès, La serp còsmica: l'ADN i els orígens del coneixement .
Fa uns quinze anys, Narby estava estudiant als indígenes de l'Amazònia peruana, i va quedar fascinat per la seva sorprenent coneixement botànic, específicament l'ús de plantes amb finalitats mèdiques i d'altres tipus. El que més li intrigava era com aquestes persones suposadament primitives havien adquirit aquest coneixement.
Com que no tenen ciència en el sentit en què ho entenem, han d'haver après com fer els seus medicaments per prova i error. Però hi ha al voltant de 80,000 espècies de plantes que creixen a la selva tropical de l'Amazones, de manera que descobrir un remei eficaç utilitzant només dues d'elles requeriria teòricament la prova de totes les combinacions possibles: poc menys de quatre mil milions.
Però moltes de les seves medicines involucren no només dues plantes, sinó diverses. Si haguessin trobat les seves receptes per experimentació, haurien trigat milions d'anys a trobar sol algunes, i no obstant això tenen una àmplia gamma de medicaments i altres substàncies útils.
Sumat a això, la preparació de molts d'ells involucra processos llargs i complexos amb moltes etapes. L'exemple clàssic és el curare .
Aquest és un poderós verí els ingredients provenen de diverses plantes diferents, i que, assenyala Narby , s'ajusta a un conjunt molt precís de requisits. Els caçadors necessitaven una cosa que, quan es col·locava en les puntes dels dards de la canonada de bufat, no només mataria a un animal, sinó que també s'asseguraria que no premés la seva adherència mortal en una branca i morís fora d'abast (com sol ocórrer amb els animals morts). per fletxes).
I la carn hauria de ser segura per menjar. Sembla una tasca molt difícil, però Curare compleix amb tots aquests requisits a la perfecció. És un relaxant muscular, que mata en detenir els músculs respiratoris. Només és efectiu quan s'injecta directament en el torrent sanguini, per tant, s'administra per mitjà d'un bufador, i no té efecte quan es pren per via oral.
El tipus més comú de curare requereix un mètode de preparació complicat en el qual els extractes de diverses plantes es bullen junts durant tres dies, durant els quals s'emeten fums letals. I el resultat final necessita una peça específica de tecnologia, el bufador, per lliurar-la. Com es va descobrir tot això?
El problema es torna encara més desconcertant, perquè a la selva amazònica no s'utilitzen menys de quaranta tipus diferents de guarís. Tots fan la mateixa feina però fan servir ingredients lleugerament diferents, perquè les mateixes plantes no creixen en totes les regions. Per tant, en efecte, el curare va ser inventat quaranta vegades .
Després de confondre sobre aquestes preguntes durant molt de temps, Narby es va adonar que la millor manera de trobar una resposta era preguntar als propis amazònics. Llavors, com afirmen haver descobert el guarís i totes les altres substàncies derivades de les plantes que utilitzen? De fet, no es porten cap crèdit per ells. Afirmen que els esperits els van donar tot a través dels seus xamans.
Els xamans han existit a tot el món, especialment en les societats tribals.
Són el que solien dir-metges bruixots, especialment psíquics del tràngol altament capacitats i amb talent, que utilitzen els seus dons per a curar-se, situar als millors caçadors i trobar aigua en temps de sequera. En resum, ajuden a resoldre els problemes de la tribu i l'ajuden a sobreviure. El xaman fa això entrant en trànsit, que pot induir de diverses formes, des de girs, tambors i balls, fins a prendre drogues psicoactives derivades de plantes o fongs.
Els estudiats per Narby a Perú aconsegueixen el seu tràngol en ingerir una barreja de plantes anomenada ayahuasca , que imita una substància que es troba naturalment en el cervell humà i que, en grans dosis, és un poderós al·lucinogen.
Quan està en trànsit, l'esperit del xaman va en un viatge a un altre regne, en el que enfronta perills horribles. Però una vegada que ha vençut als seus adversaris, es comunica amb intel·ligències superiors, que sovint apareixen en forma d'animals, que responen a les seves preguntes.
Igual que en els contes de fades, els esperits només responen les preguntes que se'ls fan;poques vegades, si de cas, ofereixen informació addicional de forma voluntària. Per tant, si el xaman els pregunta com curar la meningitis d'una nena petita del llogaret, li donaran aquesta informació, però no li diran també com curar el càncer de la seva mare a menys que l'hi demani específicament. I això pot implicar un altre viatge.
Això és el que els amazònics li van explicar a Jeremy Narby sobre com coneixen les propietats de les plantes i com combinar-les.
Però també afirmen que així és com van aprendre tècniques específiques, com la fusteria i el teixit, de fet, totes les arts i oficis necessaris per a la supervivència. Hem emfatitzar que el coneixement de la farmacologia dels amazònics (les drogues derivades de les plantes i els seus usos potencials i reals) no només sorprèn per la qual cosa es consideren pobles primitius, sinó que en realitat supera el de la ciència occidental moderna.
Moltes medicines modernes es van prendre de les que s'utilitzen a l'Amazones; el curare , per exemple, s'usa en la cirurgia cardíaca. Fins i tot les companyies farmacèutiques gegants no tenen la capacitat de desenvolupar productes per complir amb requisits específics de la manera més ràpida, fàcil i natural que tenen els xamans amazònics.
De fet, aquesta és una analogia exacta del problema plantejat pel coneixement anòmal dels antics egipcis de, per exemple, tècniques de construcció altament sofisticades. Encara que són dos camps de coneixement molt diferents, el problema bàsic en la comptabilitat del coneixement és exactament el mateix.
Podria ser que els antics egipcis van adquirir el coneixement de com construir piràmides a la manera del xaman, preguntant directament als grans esperits? Podria pensar-se que és un pas massa gran des de la preparació de pocions fins al disseny i construcció d'un dels edificis més grans i duradors del món, però Jeremy Narby ens va assenyalar que en algunes antigues civilitzacions americanes ambdues habilitats existien una al costat de l'altra .
Els asteques, els inques i els maies van construir temples comparables als d'Egipte, i van atribuir el seu coneixement de com construir-los als seus déus. Però també sostenien que els déus també els havien ensenyat altres arts, com l'ús de plantes per a la curació i l'astronomia.
Per tant, hi ha un anàleg directe del coneixement misteriós i l'evidència de tecnologia avançada a l'antic Egipte, en una cosa que està succeint avui.
Llavors, ¿podria la religió heliopolitana haver estat basada en una forma de xamanisme? És instructiu observar les experiències de l'antropòleg Michael Harner entre els indis Conibo de l'Amazònia peruana en els anys seixanta.
Va prendre la beguda al·lucinògena dels xamans i més tard va escriure:
'Durant diverses hores després de beure la cervesa em vaig trobar, tot i que despert, en un món literalment més enllà dels meus somnis més salvatges. Vaig conèixer gent amb cap d'ocell, així com a criatures semblants a dracs que van explicar que eren els déus d'aquest món '.
Gent amb cap d'ocell . ¿No ens recorda això al déu Thoth amb cap d'ibis i al horus amb cap de falcó? Els egipcis tenien molts déus amb cap d'animal, inclosos el temible Sekhmet amb cap de lleona i Anubis amb cap de xacal. ¿Tots ells viuen a través de la porta estel·lar de la visió xamànica? En els Textos de les piràmides hi ha molts passatges que són un paral·lel exacte de l'experiència xamànica.
En els Textos de les piràmides llegim que el Rei, que s'identifica amb Osiris, ha d'enfrontar proves terribles, similars al mite del déu mateix, en què el déu malvat setembre ho va fer trossos, per després tornar a muntar-lo i tornar-lo. a la vida per la seva germana-esposa Isis.
Això és pràcticament idèntic a la clàssica experiència xamànica en la qual el xaman és esbocinat i màgicament es torna a muntar abans d'ascendir al món dels esperits.
Jeremy Narby va fer un estudi del xamanisme a tot el món i va trobar molts temes comuns en les visions xamàniques. Un exemple important és el de les serps o serps que porten saviesa. Això es troba fins i tot en cultures que viuen en regions on no hi ha serps.
Un altre tema comú és el dels bessons divins, també com a portadors de saviesa. Narby assenyala que la paraula asteca 'coatl', com en el nom Quetzalcoatl , significa 'serp' i 'bessona'. Això ens recorda els dos grups de bessons en el panteó heliopolitano: Isis i Osiris, i Nephtys i Set.
Un altre element central comú al xamanisme a tot el món és el de una escala que uneix el Cel i la Terra , que el xaman puja per trobar-se amb els esperits de la saviesa.
Com diu Narby:
'Parlen d'una escala, o una enfiladissa, una corda, una escala de cargol, una escala de corda torta, que connecta el Cel i la Terra i que utilitzen per accedir al món dels esperits. Consideren que aquests esperits han vingut del cel i han creat vida a la Terra '.
Significativament, les mateixes imatges es troben en els Textos de les Piràmides .
Per exemple, parlant d'Isis com la personificació de l'escala, diu:
'Pel que fa a qualsevol esperit o qualsevol déu que m'ajudi quan pugi al cel a l'escala del déu; Els meus ossos estan reunits per a mi, els meus membres estan reunits per a mi, i salt cap al cel en presència del déu del senyor de l'escala.
L'ascensió a la Via Làctia és un tema central dels Textos de les Piràmides.
El fet que Isis estigui personificada com l'escala és interessant perquè planteja tota la qüestió del paper de la dona en el xamanisme . Hem estat dient 'ell' cada vegada que parlem de xamans, perquè pràcticament tots són homes.
Vam estar en una conferència a Londres fa uns quatre anys en què Jeremy Narby estava parlant. Durant el torn de preguntes, un dels assistents va preguntar per què no havia esmentat als xamans. Ell va respondre que el lloc de les dones en això és molt interessant. En els ritus xamànics amazònics que havia presenciat, el xaman pren ayahuasca , entra en trànsit i després es va en el seu vol d'un altre món.
Però al costat d'ell hi ha una dona, i ella l'acompanya en el seu viatge, experimentant exactament les mateixes visions que ell experimenta. És el seu treball fer que els recordi quan torni, perquè els xamans sovint obliden les seves experiències.
Però ella fa això sense tocar l'ayahuasca.
Com poden les dones fer això sense recórrer a mitjans artificials: la droga? Sembla que certes dones troben que l'experiència xamànica els arriba de forma bastant natural. No coneixem els detalls d'això, perquè en les societats tribals els misteris dels homes i els misteris de les dones es mantenen estrictament separats.
Fins fa poc, la gran majoria dels antropòlegs occidentals han estat homes, de manera que si se'ls explicava algun secret, eren els homes. Com a resultat, la literatura sobre el xamanisme femení és virtualment inexistent. El fet que Isis exerceixi aquest paper en els Textos de les piràmides suggereix que les dones van tenir un paper important en el xamanisme egipci, i sabem que hi havia dones sacerdots en Heliópolis.
En general, s'accepta com un fet que els Textos de les piràmides descriuen el viatge després de la vida del Rei, però hi ha molta evidència interna que això simplement no és així, o més aviat que no descriuen en absolut un viatge després de la vida.
Creiem que en realitat descriuen el clàssic vol fora del cos del xaman, que és, significativament, considerat sovint com físicament mort mentre està en el seu tràngol, en el qual visita al món dels morts. Els déus i monstres trobats en els Textos de les Piràmides són sorprenentment similars als descrits pels xamans tribals arreu del món.
Hi ha moltes maneres en què els xamans poden quedar fascinats, que inclouen girar, ballar, tocar la bateria i empènyer la ment i el cos més enllà del límit a través del dolor induït. Totes aquestes tècniques produeixen alguna forma d'estat alterat de consciència, potser al·lucinacions, certament una aparent mort física i un avís mental i espiritual. Però cal dir que la forma més afavorida d'induir el tràngol xamànic és a través de l'ús de drogues psicoactives.
Jeremy Narby va passar molt temps investigant als xamans de la selva amazònica, en particular l'ús d'ayahuasca. El mateix Narby va prendre ayahuasca i, encara que al principi ho va emmalaltir violentament, després va entrar en l'estat de trànsit sagrat, on va tenir una visió particularment significativa.
Es va trobar amb dues serps gegants que parlaven amb ell. Li van dir que ell era 'només un ésser humà', el que ho va humiliar. Més tard, va dir que van induir pensaments que ell no era capaç de tenir-se a si mateix.
Tot això li va fer examinar la seva arrogància occidental i les seves idees preconcebudes sobre la vida i el lloc de la humanitat en l'esquema de les coses, el que el va portar directament a escriure el seu llibre innovador. Com veurem, les serps són molt importants.
Per ara, només cal dir que la pròpia experiència de Narby va demostrar que l'estat xamànic pot proporcionar un coneixement inaccessible i una forma completament diferent de veure les coses.
Li preguntem a Narby si pensava que la seva teoria sobre l'adquisició xamànica de coneixement podria aplicar a l'antic Egipte. Va respondre que es mostrava reticent a fer comentaris sobre això, ja que estava fora de la seva àrea d' especialitat , però va suggerir que si poguéssim establir que usaven drogues per a propòsits sagrats, això faria una forta connexió amb les cultures xamàniques.
Per ser honestos, no sabíem si aquestes drogues es feien servir a l'antic Egipte, però per una increïble sincronicitat, pràcticament al dia següent hi havia un programa del Canal 4 a la sèrie de Sacred Weeds sobre el possible ús del lliri blau de l'aigua. Com una droga psicoactiva a l'antic Egipte.
De fet, fa temps que es reconeix que el lliri blau era important per als egipcis, perquè estava representat en moltes pintures murals i papirs. Fins i tot forma el disseny dels pilars del Temple de Karnak. Els egiptòlegs creuen que era tan popular simplement perquè és molt bonic. Hi ha moltes fotos de dones joves pràcticament nues en ambients de festa amb lliris blaus atorados, sovint una mica torts, en els seus tocats o cinturons.
De fet, el lliri blau s'associa tan sovint a les escenes de les festes que alguns investigadors es van preguntar si, de fet, no eren simplement boniques, sinó drogues recreatives.
El programa es va proposar provar les propietats del lliri blau i, sí, té un efecte psicoactiu, encara que el Canal 4 es va equivocar pel costat de la precaució i només va utilitzar una dosi molt suau en els seus voluntaris. No obstant això, tenim totes les raons per creure que els antics egipcis probablement no tenien tals escrúpols. Al final del programa, un dels contribuents, l'historiador Michael Carmichael , va dir que en grans quantitats el lliri blau podria usar-se per induir tràngols xamànics.
És, potser, significatiu que el lliri blau fora sagrat per Atum, el déu d'Heliòpolis.
Ens vam posar en contacte amb Michael Carmichael i discutim tot el tema. Va dir que se sap que els antics egipcis han fet servir moltes drogues, incloent opi, mandràgora i cànnabis. Carmichael havia fet un estudi específic de tot això, però no havia sentit parlar de l'obra de Jeremy Narby, encara que havia arribat pràcticament a les mateixes conclusions sobre l'adquisició de coneixement mentre estava en trànsit xamànic.
En aquest punt, hem de dir que no estem encoratjant de cap manera el consum de drogues. Cal assenyalar que els xamans estan altament entrenats i tenen experiència en les seves tècniques. No pensin que només podem prendre alguna droga o una altra i tots tindrem visions xamàniques extraordinàries. Nosaltres no ho farem Ens posarem molt malalts, potser patirem problemes psicològics, i potser fins i tot morirem.
No hi ha dreceres a la il·luminació. I hi ha altres perills a part dels físics.
No totes les entitats trobades en les visions són benvolents. Molts són tramposos , disposats a enganyar als inexperts i incauts. Els xamans saben com reconèixer-los i burlar. Les persones no entrenades poden ser enganyades, o fins i tot posseïdes. Per tant, sabem que és possible que les persones adquireixin coneixements avançats i sofisticats directament d'alguna font.
És així com els antics egipcis van descobrir, per exemple, com construir les piràmides o els secrets del cosmos?
De fet, podem, paradoxalment, ser capaços de deduir que això és així per les coses que els antics egipcis no sabien. Recordeu, els xamans amazònics obtenen respostes específiques a preguntes específiques, no menys, però certament no més del que demanen.
Els egipcis, malgrat totes les seves avançades tècniques de construcció, no tenien cap concepte de l'arc. L'arc és una forma particularment eficient de distribuir el pes, en comparació amb les llindes rectes.
No obstant això, construir amb un arc requereix un salt conceptual i una comprensió de la distribució del pes. Potser això també explica el fet que els antics egipcis no van construir grans ponts.
Hi ha més evidència que no van entendre les complexitats de la distribució del pes. Recentment, l'egiptòleg francès Jean Kerisel va argumentar que les esquerdes en el sostre de la Cambra del Rei a la Gran Piràmide no van ser causades, com generalment es creu, per un terratrèmol en algun moment de la llarga història del monument, sinó que van ocórrer mentre es construïa.
Això es va deure al fet que els constructors no van apreciar les conseqüències de juxtaposar granit i pedra calcària, que es comprimeixen a diferents velocitats. Malgrat totes les meravelles de la construcció de la Gran Piràmide (l'extracció, el transport, la configuració i la col·locació d'aquests gegantins blocs de pedra), els constructors van cometre un simple error tècnic que qualsevol estudiant modern d'arquitectura evitaria. Tot sobre els antics egipcis és pràctica, no teoria.
És com si els donessin respostes específiques a preguntes específiques, tal com ho són els xamans amazònics.
Pot semblar un gran salt des de la construcció de les piràmides fins a la comprensió de les propietats de les plantes, però vam argumentar que les dues habilitats van ser el resultat del mateix procés.
No coneixem els límits del coneixement que es pot adquirir a la manera del xaman.
Podria, per exemple, incloure tècniques per extreure i traslladar enormes blocs de pedra? Podria incloure informació sobre estrelles distants i els orígens del cosmos?
En la nostra xerrada anterior observem el coneixement misteriós de la tribu Dogon de l'Àfrica Occidental sobre el sistema estel·lar de Sirius, que Robert Temple creu que resulta del contacte real amb éssers d'aquest sistema.
Però, ¿podrien haver adquirit els seus coneixements utilitzant la tècnica xamànica, preguntant als esperits sobre l'estrella més brillant del cel? Hi ha aspectes chamanísticos clars de la religió i la mitologia dogon.
Per exemple, els déus dels dogons són parelles de bessons, que és un tema comú del xamanisme a tot el món.
Totes les cultures tribals utilitzen les habilitats dels xamans, però això vol dir que és una pràctica primitiva, una mica del que una societat creix a mesura que es torna més sofisticada?
En l'Amazònia, és cert que els xamans només brinden informació que és necessària per a la supervivència diària.
Però, què passaria si el xamanisme continués existint ja que una cultura es va tornar més organitzada i sofisticada? Quins serien els límits del coneixement que les seves xamans podrien reunir? ¿I si els egipcis haguessin incorporat el xamanisme en la seva cultura avançada? Podrien haver portat la seva recerca de coneixement a nous nivells? Podria el sacerdoci d'Heliópolis haver estat, en efecte, un col·legi de xamans? La gran pregunta és, qui o què atorga aquesta informació? Són les entitats, els esperits o els déus reals o algun tipus de dramatització del subconscient dels xamans? El xaman realment va a algun lloc en el seu vol visionari, o és "tot en la ment"?
Tot el tema de la realitat de un altre món és molt complex, que ha rebut poca atenció científica o acadèmica, però que per fi està començant a atreure estudis seriosos.
En l'anàlisi final, simplement no sabem les respostes, però almenys algunes persones estan començant a formular les preguntes. Jeremy Narby ha fet un suggeriment molt estimulant. Hem vist que va identificar certs elements comuns en el xamanisme a tot el món.
Hi ha el tema dels déus i serps bessons com a portadors de saviesa, sovint combinats en forma de serps bessones que imparteixen grans secrets.
El mateix Narby es va trobar amb dues serps gegants quan va prendre ayahuasca. També hi ha el tema de l'escala de corda torta o la vinya torta. Un altre tema és el dels esperits amb què es troben els xamans, que sovint afirmen que d'alguna manera estan presents en cada ésser vivent, que són la vida mateixa ...
A Narby se li va ocórrer a partir d'aquesta afirmació que aquestes imatges comuns de serps bessones i escales tortes són descripcions de la doble hèlix de l'ADN. De fet, si es redreça, els filaments de l'ADN es veurien exactament com una escala de corda .
El que suggereix Narby és que el xaman està, d'alguna manera, comunicant-se amb el seu propi ADN, i d'aquí és d'on està obtenint la informació. Això pot sonar estrany, però cal recordar que no coneixem la funció del 97% de l'ADN, que la ciència anomena " ADN escombraries ", però que Narby suggereix que anomenem "ADN misteriós". Tota la diversitat de la vida s'explica per només el 3% de l'ADN, de manera que sembla inconcebible que l'altre 97% no tingui cap funció. Però, què podria fer?
Narby va més enllà. Assenyala que se sap que l'ADN en una cèl·lula en realitat intercanvia senyals amb l'ADN en altres cèl·lules.
Suggereix que, una vegada que algú aprofita el seu propi ADN, pot comunicar-se a través dels organismes, a través de les espècies, fins i tot a través de la frontera entre animals i plantes, i que la totalitat de tot l'ADN en el món forma una espècie de matriu.
Potser això podria explicar fenòmens com la telepatia i la ESP. L'ADN en una cèl·lula transmet i rep senyals de l'ADN en altres cèl·lules. Això es fa emetent fotons, és a dir, en realitat intercanvien senyals en forma de llum, estranyament en una longitud d'ona que és visible per als humans.
Potser d'aquí és d'on obtenim el concepte de ser "il·luminats", i podria ser una descripció literal de la "Llum" del gnosticisme.
Són els primers dies de la teoria de l'ADN, però, des del nostre punt de vista, té molt a favor seu. El que és segur és que els xamans adquireixen coneixement directament d'alguna font sense cap procés de prova i error. És un coneixement que no tenien abans, un coneixement útil que no podem explicar, i que sovint és més avançat que el nostre.
Això és una cosa que està succeint en aquest moment, i no hi ha cap suggeriment dels clients de continents perduts o aterratge de naus espacials.
Hem trucat al nostre llibre The Stargate Conspiracy , que alguns consideren una referència a la pel·lícula i la sèrie de televisió. De fet, és en gran mesura una referència a l'antiga paraula egípcia sba que significa "estrella" i "porta d'enllaç".
A diferència del concepte de la pel·lícula, en què hi ha un portal físic a través del qual pots avançar per trobar-te amb els déus de l'espai, suggerim que el veritable Stargate està molt més a prop de casa. Probablement és fins i tot dins de cada cèl·lula dels nostres cossos.
Potser en buscar la saviesa dels gurus i aquells amb agendes secretes, en realitat ens estem allunyant de la il·luminació.
Potser hauríem de reconèixer que no solament el Stargate, sinó també els déus estan dins de tots nosaltres
© misteri1963 aquesta publicació pot reproduir-se lliurement a condició de respectar la seva integritat i esmentar a l'autor / a, com a font de la mateixa i s'inclogui aquesta URL https://misteri1963.blogspot.com i l'avís del Copyright
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta