La nova oficina de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) a Terrassa s’obrirà al carrer Joan Artigues 3 i comptarà amb 497,10 m2 i 19 treballadors, que se sumaran a la plantilla de l’ATC. Així ho ha comunicat el secretari d’Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, al primer tinent d’alcalde, Alfredo Vega, en una reunió que ha tingut lloc aquest matí a la seu del consistori.
El local serà un dels quinze nous punts d’atenció i prestació de serveis al contribuent que l’ATC obrirà durant els propers mesos arreu de la geografia catalana, en el marc del seu desplegament territorial. Aquestes noves oficines se sumaran a les quatre delegacions que l’Agència ja té a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
La voluntat del Govern és, d’una banda, implantar un nou model territorial de l’ATC, basat en una xarxa d’oficines pròpies preparades per prestar els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya, en especial als de la part nord del Vallès Occidental; i, de l’altra, desenvolupar totes les funcions tributàries que li permet l’actual marc competencial i preparar els fonaments de la futura hisenda catalana. Aquestes funcions són: la recaptació executiva dels contribuents que tinguin deutes pendents amb l’Administració —com ara sancions de trànsit o deutes amb els ajuntaments—, i la gestió directa i completa dels impostos cedits —transmissions patrimonials (ITP) i actes jurídics documentats (AJD), i successions i donacions (SD)—, que actualment liquiden, a part de l’ATC, els registradors de la propietat.
Els municipis que disposaran d’una d’aquestes catorze noves oficines de l’ATC, a banda de Terrassa, són: Barcelona (per cobrir l’àrea del Barcelonès Nord), Vilafranca del Penedès, Granollers, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Tortosa, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, Reus i la Seu d’Urgell.
Local de lloguer
Les dependències on s’ubicaran els nous espais de l’ATC a Terrassa seran ocupades per l’ATC en règim de lloguer per un període mínim de cinc anys, renovables cada any fins a un màxim de 10. La despesa anual estimada per l’arrendament d’aquest espai és de 40.801,97 euros anuals (sense IVA) i la previsió és que pugui obrir les portes el proper 4 de setembre.
L’Agència va seleccionar aquest local després d’un concurs públic per trobar un espai amb bona accessibilitat, que se situés dins la trama urbana i disposés d’espais adequats per al seu ús com a oficines administratives i d’atenció al públic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta