Translate

24 de enero de 2018

Ja veuen ... En què maleïda bogeria s'ha convertit la UE, malgastant diners dels països o nacions contribuents nets (entre ells Catalunya).

Un estudi de la UE denuncia que Espanya ha malgastat les ajudes europees per als ports.


Demolidor informe:
https://www.eca.europa.eu/Lists/News/NEWS1609_23/SR_MARITIME_ES.pdf És lamentable llegir com la pròpia UE reconeix que es va equivocar en les seves ajudes als ports.




Realment és com si la UE existís només per subsidiar i subvencionar a Espanya. 
El 65% dels fons per als ports ha anat a parar als països que conformen el PIGS.

El Tribunal de Comptes Europeu considera que 394.200.000 d'euros aportats per les institucions comunitàries per a la construcció i ampliació de ports espanyols han acabat en infraestructures inutilitzades o infrautilitzades en gran mesura. I adverteix que moltes de les inversions en els ports europeus són ineficaços i insostenibles, amb un elevat risc de malbaratament. 

Obres en els ports d'Algesires, Langosteira (La Corunya), Santa Cruz de Tenerife i Cartagena són per a la UE exemples de mala gestió. 

En el seu informe de 120 pàgines parla d'inversions ineficaços, insostenibles i amb risc de malbaratament. Un euro de cada tres gastats en els projectes examinats es va destinar a projectes que duplicaven les instal·lacions existents properes. 

Es van invertir 97 milions d'euros en infraestructures que no s'utilitzaven o estaven considerablement infrautilitzades tres anys després que acabessin les obres. 

Langosteira I ALGESIRES, ELS MÉS QÜESTIONATS Entre els pitjors projectes portuaris espanyols destaca el de port de Langosteira (La Corunya), conegut com el més car d'Espanya pels sobrecostos i les ampliacions. -Els recomano  aquest post que vaig fer sobre el port gallec-

Després de la tragèdia ecològica del Prestige el 2002, es va projectar un port exterior (fora de la ria) a la batuda costa de la Corunya, que es va adjudicar per un cost brutal de 590 milions. Europa va aprovar unes ajudes per import de 257.500.000. Els auditors europeus conclouen que 244.660.000 han anat a finançar obres inutilitzades o infrautilitzades. A més, assenyalen que aquest port, que ja van avaluar en 2012, ha mostrat un modest augment de la seva activitat respecte al 2010 i segueix estant per sota de la seva capacitat màxima.

Un altre dels ports més qüestionats pels fiscalitzadors de la Unió Europea és el d'Algesires, un dels que més inversió pública ha rebut en els últims anys.Aquest port concentra tres grans projectes però els auditors europeus es fixen en la creació de 125 hectàrees de noves zones de terra guanyades al mar, que costaria 511 milions, i que va rebre més de 127 milions de fons comunitaris, dels quals més de 73, 8 milions han anat a actuacions qualificades com inútils o infrautilitzades. Sobrecostos i retards


L'òrgan fiscalitzador europeu també va revelar que 16 dels projectes avaluats havien patit sobrecostos per 139 milions.Deu d'aquestes actuacions pertanyien als ports espanyols de Cartagena, Algesires, Vigo i Santa Cruz de Tenerife, amb excessos per valor de 101.200.000, el que revela que gairebé el 72% dels sobrecostos en projectes portuaris europeus es donen a Espanya . Una explicació a aquesta situació és que precisament Espanya és el principal receptor d'ajudes comunitàries. La Unió Europea ha destinat 6.777.000 d'euros a projectes marítims i portuaris des de l'any 2000. D'aquesta quantitat Espanya ha rebut 2.610 milions, l'equivalent al 38,5% del total.



La mitjana de sobrecostos ascendia a al voltant de 8,7 milions d'euros per projecte, i oscil·laven entre 0,2 milions d'euros per a un edifici d'inspecció al port de Vigo i 67 milions d'euros per a infraestructures de transbord al port d'Algesires , recull l'informe. Els auditors europeus també han avaluat el temps d'execució de les obres i han constatat retards considerables. Dotze dels 19 projectes van registrar un retard de més del 20% de la durada prevista, i van arribar fins a un 136% al port de Santa Cruz de Tenerife (Espanya), precisa el document. sense connexions




Una altra de les deficiències analitzades pel Tribunal de Comptes consisteix en la manca de connexions de carreteres de les noves instal·lacions. En els 14 ports examinats faltaven connexions a la xarxa (Itàlia i Espanya) o aquestes eren inadequades (a Alemanya i Polònia). A Itàlia (Salerno i Taranto), Espanya (Algesires, Ferrol i en part Langosteira), Alemanya (Jade-Weser-Port) i Polònia (Szczecin- Swinoujscie, Gdansk i Gdynia), les connexions per carretera i ferrocarril eren inexistents, s'havien retardat o no s'havien planificat, o havien patit problemes crítics 'd'últim quilòmetre ", denuncien els auditors europeus. de bojos


Serà necessària un finançament públic addicional considerable perquè els projectes en qüestió puguin funcionar adequadament. Per exemple, es calcula que el cost addicional de la construcció de connexions ferroviàries als ports espanyols d'Algesires, Ferrol i Langosteira s'eleva a al voltant de 183 milions d'euros, indica l'informe. El Tribunal ha determinat que el finançament simultània d'infraestructures portuàries en ports veïns pel Banc Europeu d'Inversions (BEI) amb càrrec al pressupost de la UE ha donat lloc a inversions insostenibles ia la pèrdua de volums significatius d'activitat, expliquen els auditors.



Aquests posen d'exemple la situació que es viu al sud d'Espanya, amb diversos ports que han rebut una quantitat de fons procedents de la UE. Destaca el d'Algesires amb subvencions de prop de 248 milions des de 2000. Al costat d'aquest, el BEI ha finançat l'ampliació de Tànger-Med (Marroc). Aquesta situació, diu l'estudi, pot afectar negativament els volums de trànsit dels ports veïns. I afegeix que els ports de Cadis i Màlaga van patir una considerable reducció de tràfic de contenidors de fins al 92% en el cas de Màlaga, que havia rebut una ajuda europea de 34 milions. 

Ja veuen ... En què maleïda bogeria s'ha convertit la UE, malgastant diners dels països o nacions contribuents nets (entre ells Catalunya).

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta

Entrada destacada

PROYECTO EVACUACIÓN MUNDIAL POR EL COMANDO ASHTAR

SOY IBA OLODUMARE, CONOCIDO POR VOSOTROS COMO VUESTRO DIOS  Os digo hijos míos que el final de estos tiempos se aproximan.  Ningú...