Translate

27 de agosto de 2017

Propostes per a una nova arquitectura financera mundial

Resultado de imagem para PICTURES OF new world financial architecture

Proposta al Fòrum Polític d'Alt Nivell 2017 (vegeu el requadre) i reunió ministerial sobre Eradicació de la pobresa i promoció de la prosperitat en un món en transformació, sota els auspicis del Consell Econòmic i Social de les Nacions Unides, necessària per a l'aplicació de els SDG convocats en 2015.

Som un grup de científics, experts, professionals i membres de la societat civil, que també tenen experiència pràctica en política internacional i regional, s'han reunit per a una conferència de tres dies sobre fomentar l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible acordats. Ja que hem reconegut que l'actual ordre financer dominant, la "arquitectura financera mundial", és el centre dels deplorados dèficits en el desenvolupament sostenible, hem triat com una qüestió clau per la nostra trobada:
És l'actual arquitectura financera mundial la que obstaculitza l'assoliment dels SDG - i quins canvis són necessaris?

Per tant, hem concentrat els nostres debats sobre l'objectiu 17, especialment sobre el subobjectiu 17.4 i vam arribar a les següents conclusions:

La situació general actual es caracteritza per un endeutament internacional cada vegada més gran de tots els estats, especialment dels països en desenvolupament, i per sobrecarregar els serveis del deute. Aquests últims frenen el desenvolupament econòmic, social i ecològic.

Les mesures proposades, com una millor recaptació d'impostos i altres ingressos i l'augment de l'AOD, no poden ser eficaços, ja que no es pot abocar aigua dels vasos buits. Les propostes de 17.4 perpetuen l'actual situació financera no sostenible, donant només consells per algunes aligeraciones de la creixent càrrega.

Però per afluixar la cadena financera estranguladora i per portar espai de maniobra per a l'assoliment dels SDGs, són inevitables canvis fonamentals en l'actual sistema financer mundial.

Aquests canvis han d'incloure:
Aa) Un nou sistema flexible de tipus de canvi, que ajuda als països atrapats en règims de tipus de canvi fix no aptes, com a la zona de l'euro ia l'Àfrica, a recuperar la sobirania monetària i permetre que els tipus de canvi reflecteixin la paritat del poder adquisitiu, (WCA) que persegueix la introducció de tipus de canvi flotants lliures i més monedes.

B) Reestructuració de l'FMI a una institució d'assistència democràtica i d'interès comú i com a secretaria de l'ACM.

C) Reestructuració del Grup del Banc Mundial a un banc eficaç de desenvolupament del benestar, que no imposa el lliure comerç incondicional, la privatització dels béns públics i comuns, la cancel·lació dels serveis socials i altres despeses de l'Estat per al benestar comú, consens.

D) En aquestes institucions, tots els Estats han de tenir drets de vot iguals per evitar que les grans i poderoses nacions dominin el sistema, portant a noves desigualtats i polítiques de poder indirectes.

I) Acord de reducció del deute mundial, condició prèvia per a un desenvolupament sostenible a nivell mundial, ja que tots els deutes corresponen a actius financers (deutes) que han crescut a una grandària no reemborsable i exigeixen sobrecarregar els serveis de deute.

F) Reorientar la creació de diners dels bancs centrals a les comunitats locals per tal de permetre'ls una política monetària autodeterminada, tenir accés a diners sense interessos per a un desenvolupament adequat i exercir el control del crèdit cap a fins productius. Això es pot fer a través del suport a la creació de nous bancs sense ànim de lucre en àrees locals, com bancs comunitaris, i la introducció de monedes locals recolzades per bancs comunitaris emeses per les autoritats locals en ciutats i regions.

G) Cal reformar l'ordre del comerç mundial concedint protecció de la indústria infantil als països en desenvolupament i aplicant el "principi de la destinació" per a totes les transaccions. És a dir, que el lliure accés a un determinat mercat només es concedirà, si l'exportador / importador pot provar, que el bé o servei en qüestió ha estat creat / creat en condicions socials i ecològiques (normes) iguals o almenys similars a Els aplicats al país de la destinació. Els pagaments d'igualació s'han d'utilitzar per establir una competència lleial. Però aquests gravàmens no han d'alimentar els pressupostos nacionals (induir proteccionisme), sinó anar a un fons internacional de desenvolupament que ajuda als països a millorar les seves normes i sistemes de producció.

Esperem que les nostres propostes siguin ateses i desitgin bons progressos per als esforços comuns.

En nom del Grup,

(Prof. Dr. Alfred W. Strigl)
Director de l'Institut Austríac per al Desenvolupament Sostenible
C / o Universitat de Recursos Naturals i Ciències de la Vida Viena, Àustria

Per al comitè redactor

Prof. Dr. Richard Werner (Escola de Negocis de Southampton, Regne Unit)
Prof. Dr. Heinrich Wohlmeyer (Universitat de Recursos Naturals i Ciències de la Vida, Viena, A)
Dr. Raimund Dietz (Àustria monetativa, Viena, A) Mag. Kathrin Latsch (Monneta, Hamburg, D)
Dipl.-Eng. Klaus Sambor (Runder Tisch Grundeinkommen, Viena, A)
Dr. Marianne & Eng. Eng. Franz Schallhas (AG Gerecht Wirtschaften, Steinakirchen, A)
Dr. Anton Winter (Nova Aliança, Frankfurt, D)


"El" Fòrum Polític d'Alt Nivell sobre Desenvolupament Sostenible "és l'òrgan crucial per coordinar la política global de sostenibilitat a les Nacions Unides. Tots els Estats membres de l'ONU participen en les sessions de la HLPF. El panell també es coneix com a fòrum de sostenibilitat de l'ONU. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (SDG), acordats en 2015, estableixen a la meta 17 que la implementació de les 16 primeres fites s'enfortirà i es revitalitzarà l'Aliança Global per al Desenvolupament Sostenible. en el punt 17.4 es assenyala que els països en desenvolupament han de rebre suport pel que fa als seus deutes per aconseguir la sostenibilitat a llarg termini, és a dir, mitjançant esforços coordinats per donar-los suport en el finançament de deutes, l'alleujament del deute i la conversió de deutes. a més , haurien de trobar mitjans i mesures per alleujar el sofriment en els països en desenvolupament altament endeutats ".

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta

Entrada destacada

PROYECTO EVACUACIÓN MUNDIAL POR EL COMANDO ASHTAR

SOY IBA OLODUMARE, CONOCIDO POR VOSOTROS COMO VUESTRO DIOS  Os digo hijos míos que el final de estos tiempos se aproximan.  Ningú...