Espanya és el país amb l'AVE menys utilitzat del món.
I també el que posseeix el tren amb menys intensitat d'ús de la seva infraestructura a nivell mundial, composta de més 3.000 quilòmetres.
Segons les dades actualitzades de la Unió Internacional de Ferrocarrils (UIC, de l'anglès) corresponents a 2016, l'AVE patri té menys de 15 viatgers per quilòmetre. A molta distància dels seus rivals europeus França i Alemanya ia anys llum de potències de la tecnologia ferroviària com Taiwan, Corea del Sud i, sobretot, Japó.
Espanya és el segon país del món en nombre de quilòmetres de xarxa, només per darrere de la imbatible Xina l'entramat supera els 20.000 quilòmetres. No obstant això, els usuaris de l'AVE espanyols són els que menys distància recorren: sumant tots els viatges surten 15.059.000 de quilòmetres en 2016. La intensitat de la utilització de la xarxa surt de dividir els quilòmetres totals de la xarxa entre els quilòmetres recorreguts. Cada quilòmetre d'alta velocitat al Japó té més de 166 passatgers de mitjana, més de 161 en el cas taiwanès i gairebé 100 a Corea del Sud.
Japó compta amb onze vegades més passatgers per quilòmetre d'AVE que Espanya
Amb gairebé 84 passatgers per quilòmetre, el rèdit que obtenen els ICE alemanys (per a una xarxa que no depassa els 1.000 quilòmetres per a una població de 80 milions) és excepcional: Alemanya, potència europea en tràfic de mercaderies per tren amb més d'un 25% de la quota, treu molt profit de la seva alta velocitat. Espanya per contra té un servei de mercaderies ferroviàries que llangueix encara més que l'AVE.
Alemanya supera la Xina (63 passatgers-quilòmetre), el pitjor ràtio de tots els tigres asiàtics. Però el més llarg i el més usat en termes absoluts: per al 2020 el president Xi Jinping vol disposar d'una xarxa de 30.000 quilòmetres. L'AVE xinès ni es toca ni es qüestiona: el 2016 el van fer servir més de 1.200 milions d'usuaris.
El recordman del Sud-est Asiàtic és el país que va portar al món l'alta velocitat el 1964, amb motiu dels Jocs Olímpics de Tòquio: pràcticament 475 milions per a una xarxa lleugerament inferior a la que gestiona Adif; una ràtio de 166 viatgers cada quilòmetre. Onze vegades més usuaris que a Espanya.
A l'país nipó li trepitja els talons Taiwan, que frega els 162 viatgers per cada mil metres de tren ràpid. La intensitat d'ús del règim de Taipei és increïble: tota la xarxa amb prou feines té 350 quilòmetres (és a dir, un trajecte similar a la línia Madrid-València) i la Renfe taiwanesa, la THSRC, transporta 56 milions de viatgers. És més del doble de la població de l'illa (23 milions). Finalment està Corea del Sud, amb el tercer millor ràtio, 100 passatgers per quilòmetre (l'alta velocitat sud-coreana compta amb 657 quilòmetres).
De bojos ... |
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta