USTEC afirma que l’informe sobre els llibres de text catalans té “nostàlgia” pel franquisme
El sindicat de professorat català acusa els impulsors de l’estudi de tenir actituds d’un “agressiu nacionalisme espanyol”
USTEC-STES, sindicat de professorat català, ha afirmat en un comunicat que l’informe sobre els llibres de text catalans que alerta d’un adoctrinament de l’alumnat de Catalunya té, en realitat, “nostàlgia” pels llibres de text del franquisme, que “efectivament” adoctrinaven en la “religió del nacionalisme espanyol”. USTEC també considera que la intenció del sindicat docent que ha impulsat l’informe, AMES, és reivindicar l'existència d'una "història oficial espanyola" que “coarti la llibertat de pensament” i “imposar” el relat “oficial” de la història nacional espanyola, que “com la majoria d'històries nacionals, solen ser un compendi de mites justificadors de l'statu quo”.
El sindicat Acció per a la Millora de l'Ensenyament Secundari (AMES) ha elaborat una comparativa amb els continguts dels llibres de text de 7 editorials catalanes, de la matèria Coneixement del medi, de 5è i 6è de Primària i conclou que en molts dels temes s’enalteixen “en excés” les diferències entre els ciutadans catalans i els de la resta de l’estat espanyol, i en canvi, “es redueix o s’ignora” el que els uneix. Els autors dels informes consideren que la història es presenta com un enfrontament “constant” entre Catalunya i Espanya, on sempre s’ha actuat “coartant” les llibertats, els costums, les tradicions i la llengua pròpia de Catalunya.
Davant d’això, però, USTEC-STES ha reaccionat afirmant que el sindicat AMES es caracteritza per unes actituds “d'un agressiu nacionalisme espanyol”. A més afirma que l’estudi conté un seguit d'afirmacions “discutibles” i té com a finalitat “generar una polèmica inexistent en el sí de l'educació catalana”. Es tracta, segons el sindicat, d’“inflamar” els mitjans espanyols i els partits anticatalans per generar “l'enèsima ofensiva” contra el procés d'autodeterminació que es desenvolupa “de manera pacífica i tranquil·la”.
En aquest sentit, des del sindicat se subratlla que els exemples que assenyala AMES (la proclamació de la República del 1931, la Guerra dels Segadors, els papers de determinats monarques o la guerra civil) tracten “deliberadament” de reivindicar una versió “teleològica i triomfalista” de la història d'Espanya, que en el món de la historiografia actual “es troba més que desfasada i desacreditada”. Les queixes que es perceben en l'informe “només demostren la nostàlgia pels llibres de text del franquisme”, que “efectivament” adoctrinaven en la “religió del nacionalisme espanyol”.
Des d'USTEC·STEs es consideren “perverses” les finalitats de l'informe d'AMES, que al seu parer són “crear una policia del pensament, un rígid control curricular i la voluntat de repressió contra la dissidència pròpia de les dictadures o de ‘democràcies’ com la turca”. Per això han denunciat la “falsedat” de les premisses i afirmacions de l'informe i de “l'ús que alguns mitjans pretenen fer-ne”, i han exigit una “disculpa a tot el professorat ofès per la difamació que suposa l'acusació d'adoctrinament”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta