Translate

17 de marzo de 2017

'Amèrica cada vegada te més fantasies histèriques.


per Llorenç de la marca Schrad 
02 març de 2017
de Foreign Policy Lloc Web

 

 

 

Rússia no és ni l'amenaça mundial,
ni una superpotència morir,
d'Amèrica del cada vegada
fantasies histèriques.
 

Histeria d'Estats Units sobre el president rus, Vladímir Putin està augmentant, i no hi ha raó per pensar que la febre es trencarà en qualsevol moment aviat.
 
En aquest punt està només tangencialment relacionat amb les acusacions que Putin ha fet el president Donald Trump seu " titella ", o que Trump - o procurador general Jeff Sessions , o qualsevol nombre d'altres funcionaris de l'administració - està en connivència amb els oligarques russos .

Potser vostè ha sentit parlar de la mort sobtada de l'ambaixador de l'ONU de Rússia, Vitaly Txurkin ? És tots els nefastos intrigues del Kremlin - o això ens diuen.

De fet, una gran quantitat de diplomàtics russos han mort recentment - no és tansospitosa ?

I no miri ara, però mentre estava obsessionat amb la subversió de Rússia de la societat nord-americana a través de la guerra psicològica , que pot haver perdut que la Rússia d'expandir la seva influència en Síria .
Pot ser que també renunciar a: Rússia " corre el món ara ."

Amb tals grandiloqüència que domina el discurs polític nord-americà, ciutadans i experts amb raó es preocupen per la possibilitat que la competència geopolítica de Rússia.

Però és realment el règim de Putin com una amenaça i omnipresent, ja que està bo com sembla?

Comentari occidental sobre les ambicions de política exterior del Kremlin tendeix a dividir-se en dos camps oposats, cada un amb diferents punts de partida: Es parteix de la política exterior de Rússia, l'altre amb la política interna de Rússia.

Tots dos són propensos a l'exageració en les seves apreciacions i conclusions, encara que en diferents direccions. I tampoc és útil per a la comprensió, o respondre a la realitat de les ambicions russes.

Em dic el primer camp "Putler," un mashup de Putin i Adolf Hitler , els dos líders als comentaristes occidentals semblen més aficionat a la vinculació.

En gran part un resultat de 2014 l'annexió russa de Crimea i la intervenció en el Donbass, aquest objectiu retrata Rússia com la principal amenaça per a la democràcia liberal :
una por, agressiu, expansionista, la reencarnació revengista de la Unió Soviètica, la qual cosa equival a Putin amb els pitjors excessos d'autoritarisme.
Arrelada en 20 th analogies històriques -century, específicament la Segona Guerra Mundial, aquest campament prescriu implícitament confrontació militar:
Qualsevol altra cosa, incloses les sancions econòmiques, és pusil·lànime, el apaivagament Chamberlainesque, per evocar la comparació hitlerià .
Una altra analogia històrica afavorida per Putler adherents és la Guerra Freda.

Per a molts observadors, és una dada que ja estem tractant de resoldre en una vida o mort " Guerra Freda 2.0 " (just fora, s'obliden d'esmentar, la ideologia del comunisme, la carrera d'armes nuclears, l'equilibri de poder realista, la competència global per a servidors proxy, o qualsevol dels altres elements que defineixen la Guerra Freda original).

President de la Cambra Paul Ryan 's recentreferència a Rússia com una "amenaça global liderada per un home que és amenaçant" entra de ple en aquesta escola de pensament, juntament amb la seva rèplica que les sancions del president Barack Obama van seguir "massa d'una política d'apaivagament."

Passant de les ambicions geopolítiques a la política interna de Rússia, el Putler visió del món tendeix a destacar la consolidació de Putin de control autocràtic, fraudulentes eleccions , el assetjament i l'assassinat dels periodistes de l'oposició, que restringeixen les llibertats civils , i el seu ús de la desinformació a través dels mitjans estatals per desorientar i controlar el públic.

És un retrat de Putin com una desenfrenada totalitària, la intenció d'armar a " absurd i irrealitat ."

Tals avaluacions freguen sovint en la histèrica, però un s'imagina que treu una gran quantitat de trànsit d'Internet. A l'altre extrem de l'espectre de la Putler visió del món és la " mort de l'ós de camp".

Aquest enfocament és desdenyós de Rússia com una amenaça; seus adherents en lloc presagien l'estancament, la corrupció i la decadència.

El terme es va originar amb demògrafs, descoratjat per les perspectives de salut tènues de Rússia, però podria incloure raonablement les seves limitacions polítiques, socials i econòmiques.

Per estar segurs, les estadístiques de salut i demogràfics de Rússia estan molt per darrere de les d'Europa Occidental i els Estats Units, amb taxes relativament altes de mortalitat, taxes de fecunditat relativament baixes, il'esperança mitjana de vida a l'una amb els països africans empobrits.

En el mitjà i llarg termini, això vol dir que el declivi demogràfic :
Menys russos significa menys contribuents, un menor nombre de reclutes, i un menor nombre de recursos de l'Estat; totes pressionar a la baixa el creixement potencial de Rússia.
Hi ha un grup d'altres limitacions en el potencial de Rússia per al creixement econòmic futur:
  • una economia poc diversificada va maleir amb un excés de confiança en l'extracció de recursos
  • una explotació d'arbres, sistemàticament corrupte, i la creixent burocràcia estatal que impedeix la iniciativa empresarial
  • endarreriment tecnològic
  • cleptocràcia sistema polític que premia l'amiguisme i penalitza el desenvolupament.
Sense la diversificació econòmica i la llibertat, se'ns diu, l'economia de Rússia ha arribat a " tocar fons ".

Gemegant sota el pes de les sancions occidentals i els baixos preus del petroli a nivell mundial, el mateix Ministeri de Desenvolupament Econòmic de Rússia espreveu cap millora real en les condicions de vida fins 2035.

Per a alguns al ós Dying campament, l'agressió de la política exterior de Rússia - incloent les seves incursions a Ucraïna i Síria - és només l'intent de Putin per distreure els russos patriòtics de la misèria de la seva pròpia existència i fer que estigui al voltant d'una bandera de patriotisme, ja que pot 't lliuraments la legitimitat de rendiment associat amb el creixement econòmic de la dècada de 2000, impulsada pels preus mundials del petroli pels núvols.

Mentre que el Putler perspectiva exigeix la confrontació, Dying ós prescriu l'administració o la marginació, si no la desconnexió:
Per què preocupar-se de prendre seriosament si Rússia està condemnat de totes maneres?
Declaracions del president Obama desdenyoses públiques sobre Rússia és en el millor d'una " potència regional ", o un " país més feble " que no produeix res val la pena comprar ", excepte petroli i gas i els braços", i que les seves intervencions internacionals són assumits " no fos de però la força de la debilitat "són un reflex de la ós Dying posició.

La realitat, per descomptat, està en algun lloc entre aquests dos extrems.

Rússia no és gairebé l'amenaça global que molts temen, ni està condemnat al fracàs . Força geopolítica de Rússia està de fet limitada per les seves debilitats demogràfiques, econòmiques, socials, i polítics, però els que no són tan catastròfiques ja que sovint estan fets per a ser.

Russos avui en dia són més sans i viuen més temps del que mai.

Tot i tenir cada vegada menys dones en edat fèrtil presagia descens demogràfic a llarg termini, amb els naixements superant a les morts, la població de Rússia ha registrat recentment un creixement natural, per primera vegada des de la caiguda del comunisme.

Econòmicament, el ruble s'ha estabilitzat després del col·lapse de finals de 2014 , i la recessió de 2014-2015 és estadísticament més.

No obstant això, Rússia no està fora de perill, amb baixos preus del petroli que condueixen a la disminució dels ingressos de l'Estat, i la poca inversió privada en el futur previsible, el que significarà, inevitablement, l'estancament i baix creixement.

L'evolució econòmica de Rússia està tan íntimament lligat a la despesa pública que qualsevol reducció de la despesa tot i la disminució dels ingressos del petroli podriarepercutir en tota l'economia.

I l'economia en última instància, limita les seves opcions polítiques. Encara tàctiques geopolítiques de Putin a Ucraïna i Síria poden augmentar els seus nivells d'aprovació , que es produeixen a costa d'augmentar la pobresa i sense pagar els salaris , que estan alimentant un augment notable en les protestes laborals a tot el país.

Si bé actualment manejable, el Kremlin haurà d'abordar aquestes qüestions socioeconòmic per tal de mantenir la tranquil·litat domèstica, el que limita els seus recursos per l'aventurisme estrangera a Síria, Ucraïna, i més enllà, per no parlar de les inversions en la cura de la salut, l'educació, la ciència i infraestructura.

Rússia no pot tenir-ho tot.

Així, tot i el seu alt nivell intromissió en els assumptes d'Amèrica, en el futur previsible, Rússia està preparat per continuar de sortir del pas, amb l'estancament econòmic i demogràfic limitar les seves ambicions geopolítiques elevats.

Com era d'esperar, la Rússia de 2020 s'assemblarà més a la Rússia de 2012 o 2016, en lloc de la Unió Soviètica expansionista de 1944 o el col·lapse de la Unió Soviètica de 1991.

En conseqüència, la política exterior dels Estats Units cap a Rússia no s'ha de donar a la militarització i el conflicte del camp Putler, ni a la marginació de la vista de l'ós de morir, sinó més aviat un compromís respectuós, reconeixent la interrelació dels interessos estratègics variades de Rússia, que pot entrar en conflicte amb Washington pròpia.

El problema, però, és que la estasi no és un pronòstic particularment atractiu, el que significa que no és una freqüència fet un. Hi ha dues raons per això. En primer lloc és la manca de comprensió dels matisos de govern rus.

La majoria dels experts saben el que sembla la democràcia liberal com i - si creiem que la democratització de beques (i hi ha bones raons per l'escepticisme , sobretot a la època de Trump ) - que una vegada " consolidat " democràcies són robustos i duradors.

També entenem que les autocràcies poden ser raonablement estable , també:
només cal veure la longevitat del regnat de Fidel Castro a Cuba o la dinastia Kim a Corea del Nord.
Però tenim un temps més difícil la comprensió d'un sistema de govern com la Rússia actual, que no és ni totalment democràtica ni totalment autocràtic.

Durant molt temps, els teòrics de democratització han tingut dificultats per entendre aquest tipus de ni / ni " democràcia no liberal " o "règims autoritaris competitius" com Rússia, que combinen elements democràtics i no democràtics.

Si la democràcia liberal s'entén que és el punt final òptim, llavors és comprensible suposar que Rússia és només "encallat" en transició, en lloc d'haver aconseguit alguna cosa d'unequilibri estable en el seu propi dret.

En segon lloc, sent perseguits per la llegendària kremlinòlegs ' impossibilitat de preveure un dels esdeveniments geopolítics més significatius de la 20 ª segle - el col·lapse del comunisme i la Unió Soviètica - observadors de Rússia ara sembla que són hipersensibles a qualsevol pista econòmic o social que pot presagiar problemes per al règim de Putin.
Doncs resulta que, els règims autoritaris competitius en general, i la Rússia de Putin, en particular, tendeixen a ser sorprenentment duradora .

Amb un nou protagonisme de Rússia en el discurs polític dels Estats Units, cal comptar amb una sòbria avaluació de les capacitats i limitacions del país.

Rússia no és el cas ni la cistella gegant que està fet varyingly a ser.

Una política ben raonada Rússia comença per un sufocar la histèria temps suficient per reconèixer això i després participar en conseqüència.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta

Entrada destacada

PROYECTO EVACUACIÓN MUNDIAL POR EL COMANDO ASHTAR

SOY IBA OLODUMARE, CONOCIDO POR VOSOTROS COMO VUESTRO DIOS  Os digo hijos míos que el final de estos tiempos se aproximan.  Ningú...