Barcelona 's'esquerda' de mitjana més de 200 vegades al mes

2016.09.05 - 10: 19h • CARLA MERCADER

  • Durant els cinc primers mesos de l'any van patir 1.023 incidències.
  • La majoria de problemes, 771, van ser per aixecaments, clots i esquerdes.
  • L'Eixample va ser la zona més afectada, seguida de Sants-Montjuïc, Ciutat Vella i Sarrià-Sant Gervasi.
  • L'Ajuntament destinarà 40 milions fins al 2020 a obres de millora.
  • FOTOS: Busquem el major sot de Barcelona.

Els esforços del Ajuntament de Barcelonaper mantenir en bones condicions les calçades de la ciutat han servit per millorar el seu estat però estan lluny de posar fi als seus problemes ia les denúncies ciutadanes que aquests provoquen. Les esquerdes, els esvorancsi altres desperfectes a l'asfalt segueixen formant part del dia a dia de la capital catalana i aixecant queixes de transeünts i conductors.
I és que a Barcelona es registren més de 200 incidències al mes en les calçades.Així es desprèn de les últimes dades de què disposa el consistori, als quals ha tingut accés 20minuts , que mostren que durant els cinc primers mesos de l'any hi va haver un total de 1.023, una xifra un 12,8% inferior a la del mateix període de 2015 (1.173) però no per això poc elevada.
La majoria de problemes, 771, van ser percalçades aixecades , clots, defectes en les juntes de dilatació i esquerdes i els van seguir els que van tenir a veure amb tapes d'instal·lacions de subministraments com l'aigua o l'electricitat (158).
Per districtes, el de l' Eixample va ser el més afectat, amb 214 incidències, seguit, per ordre, de Sants-Montjuïc (164), Ciutat Vella (119) i Sarrià-Sant Gervasi (113).
Del total de 1.023 desperfectes que van afectar a les calçades durant els cinc primers mesos de l'any, 294 van ser assenyalats a l'Ajuntament pels ciutadans, a través de mitjans com el telèfon 010, el web del consistori o les Oficines d'Atenció Ciutadana. En el mateix període de 2015, assenyalen fonts municipals, les incidències comunicades pels barcelonins van ser un 28,1% més, un total de 409.
Julián Arenas, enginyer de camins , considera que l'estat de les voreres i calçades de Barcelona mereix "un aprovat alt o un notable", tot i que afirma que "sempre es podria augmentar la inversió"."Sobretot les vies principals estan molt cuidades i als barris hi ha hagut un canvi molt gran en els últims 15 anys", assenyala.
L'expert només apunta com a problema "les t apas de les clavegueres , que provoquen discontinuïtat i algun mal moment", però afirma que «això passa en totes les ciutats i no és una qüestió de deixadesa".
Per a Joan Estevedordal, president de l'entitat Catalunya Camina , però, l'Ajuntament posa més esforç en el manteniment de les calçades que en el de les voreres.
Estevedordal afirma que tot i que "en general aquestes tenen un bon nivell", sobretot les del centre, "hi ha moltes que estan enfonsades, el que fa que es formin tolls quan plou". També es queixa que en barris com el Guinardó o Poble-sec és freqüent que les voreres estiguin aixecades com a conseqüència del creixement de les arrels dels arbres.
Per millorar l'asfaltat barceloní, el consistori acaba d'aprovar dos contractes de obres de manteniment per als anys 2016 i 2017 valorats en 5.860.000 d'euros anuals, que es destinaran a actuacions en vies com Pau Claris, Escorial o Josep Tarradellas i en places com les d'Alfons Comín o Karl Marx.
Fins a l'any 2020, el govern municipal invertirà un total de 20 milions d'euros a arreglar el paviment, el que segons fonts municipals, servirà per actuar en els 12 milions de metres quadrats de calçades que té la ciutat.

Acabades les obres de la L2 del metro

La circulació de la L2 del metro entre la Pau i Badalona-Pompeu Fabra va recuperar la normalitat dilluns passat després de finalitzar les obres de millora d'aquest tram.

La L6 dels FGC, a mig gas

També el dilluns de la setmana passada, es va restablir parcialment la circulació de la L6 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en el tram comprès entre Catalunya i Sarrià, afectat per obres. Des de llavors, els trens circulen en hora punta.
El 12 de setembre el servei s'interromprà completament fins a finals de mes.

Treballs a l'estació de Provença dels FGC

La Generalitat ha adjudicat per 6,2 milions d'euros les obres d'ampliació de les andanes sentit Sarrià de l'estació de Provença dels FGC. Es preveu que comencin a la tardor i durin dos anys.

El Tramvia Blau no circula

No tornarà a funcionar fins el properdivendres 9 de setembre , a causa de les obres per soterrar una línia de baixa tensió, que van començar fa una setmana.