Queda molt enrere aquesta afirmació que deia que "el comerç dels productes catalans es divideix en tres parts iguals (33%) entre la mateixa comunitat, resta d'Espanya i món".
C-Intereg acaba de publicar els números de 2017 i ens demostra que això ja no és així ...
-pròpia Catalunya: 26,2% (23,2%)
-Espanya: 26,2 % (28,7%)
-món: 47,6% (48,1)
(Entre parèntesi resultats totals del 2016)
Com podran observar, el mercat estranger pràcticament està igual, però no així el propi i el d'amb Espanya.
És evident que Catalunya ven menys en territori espanyol perquè hi ha un boicot i perquè, senzillament, l'empresari català va eliminant aquest mercat. La prova d'això és que troba complicitat en la mateixa Catalunya (pujant 3 punts).O sigui, es fa palpable que els catalans vam comprar més productes de casa.
Fent història (números rodons):
Al periodo1995-2001 Espanya representava el 39% del comerç català.
2002-2009 va baixar al 36%.
2010-2013: 32%
2014: 30%
2015: el 29%
2016: 28%
2017: 26%
C-Intereg acaba de publicar els números de 2017 i ens demostra que això ja no és així ...
-pròpia Catalunya: 26,2% (23,2%)
-Espanya: 26,2 % (28,7%)
-món: 47,6% (48,1)
(Entre parèntesi resultats totals del 2016)
Com podran observar, el mercat estranger pràcticament està igual, però no així el propi i el d'amb Espanya.
És evident que Catalunya ven menys en territori espanyol perquè hi ha un boicot i perquè, senzillament, l'empresari català va eliminant aquest mercat. La prova d'això és que troba complicitat en la mateixa Catalunya (pujant 3 punts).O sigui, es fa palpable que els catalans vam comprar més productes de casa.
Fent història (números rodons):
Al periodo1995-2001 Espanya representava el 39% del comerç català.
2002-2009 va baixar al 36%.
2010-2013: 32%
2014: 30%
2015: el 29%
2016: 28%
2017: 26%
Els catalans fan coses, i una d'elles és intentar convertir en residual el comerç amb Espanya, un mercat propici a la catalanofòbia ...
I l'inici d'aquest "buscar-se la vida" va començar amb el famós boicot al cava de l'any 2004. Aquesta vil campanya va fer canviar la mentalitat de l'empresari català, es van adonar que hi havia un pòsit d'odi. Del 27% que representava el comerç exterior en el període 1995-2001 hem passat a gairebé el 48% el 2017 ...
Es pot afirmar que cada punt percentual que es perd amb Espanya es guanyen dos a l'estranger.
Aquest matí deia, una embogida Victòria Prego, a la porquera de la COPE, que "Sense Catalunya, Espanya desapareixerà. I amb una Catalunya d'esquena s'acaba tot".
Em quedo a la part final del comentari, ells saben que si només consumim productes catalans i, d'una vegada per totes, vam treure els nostres diners dels bancs espanyols i ens donem de baixa dels Endesa i Movistar de torn, Espanya patirà.
En fi, queda demostrat que els catalans vam comprar els nostres productes cada vegada més. I que el nostre empresariat busca clients més occidentals i amb mentalitat més democràtica.
A PER ELLS!
I l'inici d'aquest "buscar-se la vida" va començar amb el famós boicot al cava de l'any 2004. Aquesta vil campanya va fer canviar la mentalitat de l'empresari català, es van adonar que hi havia un pòsit d'odi. Del 27% que representava el comerç exterior en el període 1995-2001 hem passat a gairebé el 48% el 2017 ...
Es pot afirmar que cada punt percentual que es perd amb Espanya es guanyen dos a l'estranger.
Aquest matí deia, una embogida Victòria Prego, a la porquera de la COPE, que "Sense Catalunya, Espanya desapareixerà. I amb una Catalunya d'esquena s'acaba tot".
Em quedo a la part final del comentari, ells saben que si només consumim productes catalans i, d'una vegada per totes, vam treure els nostres diners dels bancs espanyols i ens donem de baixa dels Endesa i Movistar de torn, Espanya patirà.
En fi, queda demostrat que els catalans vam comprar els nostres productes cada vegada més. I que el nostre empresariat busca clients més occidentals i amb mentalitat més democràtica.
A PER ELLS!
No hay comentarios:
Publicar un comentario
No se admiten comentarios con datos personales como teléfonos, direcciones o publicidad encubierta